Zonnige zaterdag 1 oktober?!

By 2 oktober 2011 Nieuws

Wat een fantastisch weer om te mogen korfballen! Op de velden was het voor een aantal teams minder “zonnig” door gelijk te spelen of te verliezen. Maar gelukkig waren er ook weer zonnige momenten afgelopen zaterdag.

In Bodegraven begon Triade A met angst en beven aan de wedstrijd. Waarom? Een tegenstander met 6 heren en 2 dames…… en voor alle 6 de heren geldt dat ‘lange Jan uit de Efteling’ er niks bij is. De eerste 10 minuten was dit ook te merken, maar daarna zagen de junioren hun eigen kansen en werd het een spannende gelijkopgaande strijd. Na een 5-3 russtand knokte Triade zich terug tot een 5-6 voorsprong. Kansen om de wedstrijd op slot te doen waren er voldoende, maar Vriendenschaar dacht hier anders over en won enigsinds gelukkig met 7-6. De jongens en meiden van Triade A hebben hard gewerkt en geknokt voor een overwinning, maar helaas….. Nu zal volgende week alle zeilen moeten bijgezet worden om weer op gelijke hoogte te komen met koploper PKC!

Op het kunstgras in Gorinchem speelde Triade B tegen GKV B4 een super eerste helft. Het stond in de rust 7 tegen 1 voor Triade B. Iedereen was zeer gemotiveerd en gedreven om het aantal punten te verdubbelen. Máár dit is niet gelukt. Door Triade werd er niet één keer gescoord. GKV dacht wel aan winst en wist nog 4 keer te scoren. Punten waren binnen, de stemming iets minder. 7 doelpunten Triade B en 5 doelpunten voor GKV B4.

Triade C kon het niet maken op het veld van Sporting Delta. In Dordrecht werd met dezelfde cijfers verloren als vorige week; 6-1. Ook Triade D wist niet te winnen. Ondanks het thuisvoordeel werd er toch verloren met 2-7 van Emergo.
Triade E had het ook meer dan moeilijk in de wedstrijd tegen Merwede. In de thuiswedstrijd voorkwam Triade dat hun tegenstanders 10 doelpunten zouden maken, nu lukte dat niet 0-11.

Al vroeg in de ochtend, 9.00u, ging Triade 2 onderweg naar Scheldevogels. Met aanvulling van Diana en Marijke, zonder de helaas geblesseerde Marian Krupski, werd het een geslaagde wedstrijd in Bergen op Zoom. In deze wedstrijd werden de doelpunten wel gemaakt, het spel word ook steeds beter gespeeld. De ruststand: 4 Scheldevogels, 6 Triade.
In de tweede helft is er twee keer gescoord door Triade en één doelpunt voor Scheldevogels. Eindstand: 5 Scheldevogels en 8 voor Triade 2.

Triade 1 heeft in Leidschendam met 12-12 gelijk gespeeld. Ook deze week had er weer meer ingezeten voor de groen-witten, maar dat kwam zeker de 1e helft er niet uit. Om iedereen scherp te laten beginnen kwam er in de eerste minuten al flink wat bloed op het veld te liggen (hoofwond heer Triade), maar dit zorgde uiteindelijk niet voor de gewenste strijdlust. Vooral in de onderlinge duels was SEV scherper en kreeg daardoor langer de tijd om aan te vallen. Zodoende stond Triade bij rust met 2 punten achter.
Na rust ging het aanvallend iets makkelijker voor de hoofdmacht. Door verdedigend niet stabiel te blijven, kon SEV ook blijven scoren. Maar Triade drukte toch door en kon aansluiten tot 12-12. Daarna was het de 65+ bondsscheidsrechter die voor het einde van de wedstrijd floot, wat voor hem waarschijnlijk een hoogtepunt en tevens opluchting was. Verder in dit verslag geen commentaar op de wedstrijdleiding.
Volgende week speelt Triade 1 alweer zijn laatste wedstrijd in deze najaarscompetitie uit tegen Reeuwijk.

Mochten jullie hier een verslag missen van de wedstrijd tussen NIO en Triade 3…… dan klopt dat. Op moment van schrijven geen verdere informatie over bekend! Dus ‘Triade 3’ reporter; laat wat van je horen!