Winst was soms dichtbij…

By 15 mei 2011 Nieuws

Zaterdag 14 mei. Er stond een lekker trekje wind, bij vlagen ging de wind het veld over van het korfbalveld in Nieuwpoort/Langerak. Maar waren de vlagen van goed spel ook te zien tijdens de verschillende wedstrijden op de velden? De senioren teams speelde thuis. De jeugd spelers van Triade speelde uit. Triade A hoefde niet te spelen, Kinderdijk had afgebeld.

In hun 10e wedstrijd speelde Triade 1 tegen SKV uit Sleeuwijk (sinds 2007). Was winst mogelijk? Zeker te weten. Triade 1 kon in de tweede helft een mooie voorsprong opbouwen van twee punten. Helaas kon weer niet de voorsprong worden vast gehouden. Mogelijk waren de gedachten ergens anders: Jolanda Penning is tijdens een actie, hard op haar rug terecht gekomen. Zij is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Zij heeft wat uit de foto’s blijkt niets gebroken, is wel een nachtje ter observatie gebleven in het ziekenhuis. Wij wensen Jolanda, de komende tijd veel sterkte met herstellen.
SKV liet na het verder gaan van de wedstrijd, op eens, veel meer strijdkracht zien dan Triade. SKV kon daarbij een doelpunt voor komen op Triade. In de laatste minuten scoorde Kirsten de gelijkmaker, wat ook de eindstand bleef: 8 tegen 8.
Doelpuntenmakers: William Buijs 3x, Gertjan van der Ree 2x, Diana Stuy, Kirsten Zaal en Arno v.d. Ree allen 1x

Triade 2 en Triade 3 konden ook geen winst pakken. KCC was sterker, het verschil met de vorige wedstrijd werd uiteindelijk kleiner. Maar niet genoeg om te winnen van KCC. Het werd 4 voor Triade en 10 voor KCC.
Tegen een jong team, gem. leeftijd 20 jaar, kon ook Triade 3 geen winst pakken. Oranje Wit nam de punten mee naar Dordrecht, door te winnen met 8 – 10.

Om zicht te blijven houden op een mogelijk kampioenschap, gingen de jeugd spelers van Triade C onderweg naar Vriendenschaar te Hardinxveld-Giessendam om daar hun wedstrijd te spelen. Na een snel begin van Vriendenschaar 2 – 0, ging Triade C wat terug doen, zodat het bij rust gelijk stond: 4 tegen 4. In de tweede helft maakte Triade C het goed af, door te winnen met 5 tegen 8 van Vriendenschaar C3.

In Papendrecht ging Triade D hard onderuit tegen een sterker spelend PKC. Met een stand van 0 doelpunten voor Triade en 6 doelpunten voor PKC, kan Triade D nog net contact blijven houden met de top vier in de poule. Maar daarbij moet wel worden opgemerkt dat het verschil in punten met de nummers 1 en 2 (staan op gelijk aantal punten) maar twee punten is.