Wie goed speelt krijgt punten….. wie stout is……?

By 4 december 2011 december 6th, 2011 Nieuws

Afgelopen zaterdag was weer een korfbalweekend met alles erop en eraan. 4 teams van Triade gingen er weer tegenaan. Triade D, 3 en 2 speelde buiten de deur, de hoofdmacht gaf thuis de wedstrijd kleur. Alle ploegen gingen er helemaal voor, de helft hiervan won en de rest verloor! Het gehele verslag in een rijmvorm kan, maar helaas….. daar heeft de korfbalpiet te weinig verstand van.

We beginnen maar gelijk met de topper tussen Triade 1 en Spirit. Deze wedstrijden staan altijd garant voor spanning en sensatie. Ondanks de goede voorbereiding stond Triade voorafgaand aan deze wedstrijd nog zonder punten. In de wedstrijden tegen Paal Centraal en Gemini werd er verloren. Nu met het thuisvoordeel moest er gewonnen worden van het met blessure geteisterde Spirit. De opstelling was duidelijk en iedereen wist wat er van hem/haar verwacht werd.
Beide vakken begonnen scherp en wisten op die manier gelijk het initiatief naar zich toe te trekken. Er werd een voorsprong opgebouwd en Spirit kon alleen aanhaken met hulp van de scheidsrechter. In de daarop volgende standaardsituatie wist de ploeg uit Vlaardingen wel raad mee. Vlak voor rust kwam Spirit zelf nog terug tot 8-7.
In de rust werden de koppen bij elkaar gestoken en werd er afgesproken om direct in de 2e helft de wedstrijd binnen te halen. En zo werd er daadwerkelijk ook gehoor aan gegeven. De hoofdmacht, gesteund door de fanatics en de rest van de supporters, wist steeds makkelijker de korf te vinden en het gat werd geslagen. Verdedigend bleef het dicht en scoorde Spirit nog maar 2 doelpunten over de gehele 2e helft. In het aanvalsvak was Menno den Hartog de man die met 8 doelpunten nadrukkelijk aanwezig was. Het andere vak draaide ook goed en werden aanvallen op afwisselende manieren prima afgerond. Kansen waren er om de 20 te halen, maar de teller stopte bij 19 voor Triade. Een resultaat (19-9) wat als een collectieve winst gezien mag worden. Complimenten aan het team!
Doelpuntenmakers: Menno den Hartog 8x, Brendan Ritmeester 4x, William Buijs 3x, Kirsten Zaal 2x, Diana Stuij en Gertjan v.d. Ree 1x.

Bijzonder om te melden is de actie van de Fanatics om de pupil van de week te introduceren. Deze week was het Femke Verhaar uit de E. Zij mocht na een poging op de korf en een foto met 2 spelers uit Triade 1, genieten van haar zakje snoep en een diploma. Een leuk inititatief die ongetwijfeld zijn vervolg zal krijgen bij de thuiswedstrijden van de hoofdmacht.

Triade 2 had die middag een minder tof gevoel overgehouden aan hun wedstrijd. Tegen Oranje Nassau werd er verloren met 13-9. Niemand kon uitblinken en zo werd het 2e gemakkelijk op een nederlaag getrakteerd. De ploeg is duidelijk op zoek naar de vorm die het tegen DVS’69 had.
De ploeg die niet hoeft te gaan zoeken naar hun vorm is Triade 3. Ook hun 3e wedstrijd konden ze winnend afsluiten. Tegen DSO werd er met 8-6 gewonnen. Gesteund door jeugdspeelster Gwenny Ritmeester met 3 doelpunten blijven het team tot dusverre nog ongeslagen.
Triade D heeft verloren met 4-2 van Vlaardingen/Ridderhof. Een wedstrijd waarin de spelertjes moeite hadden met het creeeren van de kansen. Zeker in de 2e helft zat er wel meer in, maar helaas….. volgende keer beter! Dat Cellina haar eerste wedstrijd voor Triade D speelde en het erg goed deed, is het vermelden waard.