Wedstrijd Triade 2 duurde 8 min. te lang

By 14 november 2010 Nieuws

Oosterhout – Om 10 over 1 was de start van de eerste zaal wedstrijd van Triade 2 tegen Voltreffers 2.
Aan de geconcentreerde gezichten van de spelers te zien, beloofde het veel goeds.

Dit bleek dan ook in de wedstrijd, want al heel erg vroeg in het begin van de wedstrijd,  kwamen we op een 1-0 voorsprong. Door een goede onderschepping van Menno, kwam Conner helemaal vrij te staan en kon zo de doorloopbal netjes afronden.
In de loop van de 1ste helft liet Triade 2 zien dat ze dit potje echt wilden winnen en dat ze voor elkaar kunnen knokken. Dit gaf dan ook als resultaat dat we met een voorsprong van 3-2 de rust in gingen. In de rust werd nog even duidelijk gemaakt dat we hier echt kunnen winnen en dat iedereen voor elkaar moet blijven werken! Er werd benadrukt dat het heel erg goed gaat en dat dit de 2de helft ook zo door moet gaan.

In de 2de helft had Voltreffers er twee goede wissels in gebracht, waardoor het gelijk een stukje zwaarder werd voor Triade.
Dit bleek ook in de wedstrijd, want zoals we in de 1ste helft telkens met 1 puntje de voorsprong konden pakken, liepen we in de 2de helft achter de feiten aan.
Dit zag je dan ook aan de gezichten van de spelers, waardoor het moeilijker werd om dat doelpunt te maken. Toch kregen we in de wedstrijd een strafworp mee en deze werd gescoord, waardoor er weer aansluiting kwam bij Voltreffers. Dit was heel erg belangrijk, want dit gaf weer even de motivatie om er voor te blijven gaan en gewoon die 2 punten mee terug te nemen naar Triade. Helaas mocht het niet zo zijn en was het de laatste 8 minuten van de wedstrijd helemaal op bij Triade en wist Voltreffers hier goed gebruik van te maken. Hierdoor sloot Voltreffers uiteindelijk de wedstrijd af  met een 10-7 overwinning.

Het is jammer dat Triade niet de 2 punten mee naar huis heeft genomen, maar ze hebben wel een hele goede wedstrijd gespeeld en laten zien dat ze voor elkaar kunnen werken en echt als een team kunnen korfballen. Mijn complimenten aan Triade 2!

Statistiek: Menno (3), Diana (2), Conner & Brendan beide (1).
Volgende week moet Triade 2 thuis tegen HKC. Ook hier gaat er weer geknokt worden en pakken we wel gewoon die 2 punten.

Kirsten Zaal