Wat een Triade dag!

By 11 december 2011 december 13th, 2011 Nieuws

Zaterdag 10 december 2011. Wat een dag om niet te vergeten voor vooral de jeugd van de D en de E. Oplopen tijdens de wedstrijd van PKC/Hagero tegen DOS’46/Engeldot. Het was heel spannend voor de jongens en meisjes, maar ze deden dit uitstekend. Soms met zelfs zwaaien, zoals de spelers, naar het publiek. De foto’s staan in het vorige bericht.

Triade A heeft op de vrijdagavond ook z’n 2e zaalwedstrijd weten te winnen. Het door ziekte en blessure geteisterde A-team was in Cappele a/d IJssel slimmer, geduldiger en efficienter dan tegenstander KCC. Vooral tijdens de eerste helft kwamen hier mooie aanvallen uit die bekroond werden met een doelpunt; 2-6. De 2e helft stokte dit, maar hield de verdediging prima stand. Een mooie en verdiende teamprestatie (4-9) met extra complimenten aan de met bluf spelende B-aspirant Amy van Driel!

In de tweede hal van Oranje-Wit, was Movado de tegenstander van de B. Het begin was super, al snel werd er een voorsprong gepakt. Tijdens de eerste helft heeft Rebecca, zij is pas lid geworden, haar eerste wedstrijd minuten gespeeld. Bij rust stond het 3 tegen 6 voor de B. In de tweede helft, zijn er twee doelpunten gemaakt. De eindstand kwam daarmee op 4 tegen 7 voor Triade B.

Triade 1 had na de klinkende overwinning van vorige week tegen Spirit maar 1 doel voor ogen: winnen tegen Voltreffers om weer aansluiting te maken met de subtop! Met veel vertrouwen werd er  aan het einde van de ochtend afgereisd naar Oosterhout.
Strijd werd er geleverd en eigenlijk waren de ploegen vooral de 1e helft aan elkaar gewaagd. De Voltreffers namen aan het begin van de wedstrijd een lichte voorsprong, maar de groen-witten bleven goed in het spoor. 10 minuten voor de rust zakte de ploeg uit Brabant in en nam Triade het initiatief. Toch stond er bij rust een gelijke stand op het scorebord; 7-7.
Na rust ging het tot 10-10 gelijk op, maar daarna was Triade heer en meester. Via mooie en lange aanvallen viel de beslissing, mede doordat de verdediging het potdicht hield en snel de rebound pakte. Wederom een teamprestatie en over de 16-10 overwinning valt helemaal niets af te dingen. Enige schaduw over de wedstrijd was de blessure-uitval van Daphne Broer, maar A-junior Kristy van Driel nam dit zorgeloos over. Complimenten voor haar eerste minuten in de hoofdmacht!
Doelpuntenmakers: Menno den Hartog 6x, William Buijs 4x, Kirsten Zaal en Gertjan van der Ree beide 3x!

Tegen een sterk spelend Merwede kon het tweede team helaas niets inbrengen. Met inval van dames van het 3e en twee A junioren, kon de schade beperkt blijven in de eerste helft, 7 – 4. In de tweede helft was het niet te voorkomen dat Merwede meer doelpunten ging maken. Eindstand: 21 -6
Het derde team, kwam deze zaterdag uit tegen Kinderdijk. Waar de vorige wedstrijden wel gewonnen werden, werd het dit keer een verliespartij. 10 – 5 voor Kinderdijk.
De jongste jeugd speelde tegen de koploper in de poule, HKC, zij scoren zeer makkelijk. Ook tegen Triade. Er werden 6 doelpunten gemaakt door HKC en geen door de E.