Victorie voor A-junioren!

By 30 januari 2011 Nieuws

Triade A heeft afgelopen zaterdag de eerste overwinning van het seizoen gepakt. Een overwinning (6-7) waar niets op valt af te dwingen, maar die nog wel een veel te spannende slotfase kende. In de Wielewaal in Hardinxveld lieten de A-junioren met name in de 1e helft mooie aanvallen zien. Iedereen wist zijn eigen taak en dat resulteerde in lange aanvallen die regelmatig met een doelpunt werd afgerond; 1-4. De 2e helft kwam HKC iets beter in de wedstrijd, waardoor ze in de slotfase nog dichterbij kwamen. Maar in de aanval werden de laatste minuten netjes uitgespeeld. De overwinning werd dus een feit!

Triade 1 heeft zijn kansen laten liggen om de eerste punten te pakken tegen Spirit uit Vlaardingen. In een wedstrijd waarin beide ploegen aan elkaar gewaagd waren, kon Triade niet doordrukken. In de 1e helft vonden beide ploegen gemakkelijk de korf. Helaas stond er bij rust voor de groen-witten wel een achterstand van 2 doelpunten op het scorebord; 9-7.
Na rust waren er zeker kansen, maar met name de 2e aanval haperde op het gebied van doelpunten maken. Complimenten voor A-junior Geke Maat die de 2e helft mocht invallen en dit uitstekend heeft gedaan. Over het algemeen is er goed gekorfbald en zijn er lange aanvallen opgezet. Dit maakt het extra zuur en terleurstellend dat er opnieuw geen overwinning is behaald; 14-11.
Doelpuntenmakers: William Buijs en Gertjan van der Ree beide 5x, Jolanda Penning 1x

Zowel Triade 2 als Triade 3 konden hun wedstrijden niet winnen. Het 2e verloor hun wedstrijd tegen koploper Oranje Wit met 17-12. Het 3e kon ook geen potten breken en ging weer huiswaarts met een 16-10 nederlaag.
De wedstrijd van Triade D tegen PKC was toch iets te hoog gegrepen. In Papendrecht werd met duidelijke cijfers verloren; 11-6. Kijk snel naar het verslag op de teampagina van Triade D.