Triade weet weer wat winnen is!

By 4 april 2011 Nieuws

De weersvoorspellingen kwamen uit. Het werd ideaal korfbalweer. Op de velden werd heerlijk gespeeld en voor Triade 1, Triade C, Triade D en Triade E leverde dit punten op! Helaas konden Triade 2 en Triade A hun punten niet meenemen naar Nieuwpoort/Langerak.

De hoofdmacht van Triade heeft na een lange reeks nederlagen, weer eens een overwinning geboekt. Na een goede voorbereiding (2 oefenwedstrijden op rij winnen), werd ook de 1e voorjaarsveldcompetitiewedstrijd gewonnen. In Leidschendam werd SEV met 7-11 verslagen.
Lang kon het niet meer op zich wachten. In het zaalseizoen werd veelal met een nipt verschil verloren, maar nu stonden de groen-witten aan de goede kant van de score.
Tijdens een schitterende voorjaarsdag begon de wedstrijd aan beide kanten loom. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en zodoende werd er gerust met 5-4 achterstand.
De 2e helft tapte Triade uit een ander vaatje. Dit resulteerde in een betere rebound wat uiteindelijk tot doelpunten leidde. Verdedigend stond het sterk, waardoor Triade makkelijk kon uitlopen naar een 11-6 voorsprong. Door continue commentaar op de wedstrijdleiding werd een (gewisselde) speler van SEV nog van het veld gestuurd met rood. Doelpuntenmakers: Gertjan van der Ree 3x, William Buijs, Diana Stuij en Kirsten Zaal 2x, Arno v.d. Ree en Jolanda Penning 1x.
Deze overwinning geeft Triade weer moed. Volgende week zaterdag 9 april zal thuis om 15.30u gestreden worden voor de volgende overwinning tegen ZKV.

Triade A is de competitie met een nederlaag gestart. Op het hoofdveld van PKC werd met 7-5 verloren. Het mannenteam van PKC hadden veel kansen, maar waren niet scherp in de afronding. Hierdoor mocht Triade A nog rusten met een 1-0 voorsprong. De 2e helft was aantrekkelijker wat betreft doelpunten. Helaas waren het een paar te weinig om voor de overwinning te zorgen. De jongens en meiden maakte een paar mooie doelpunten, maar gaan de komende tijd leren om sneller en beter kansen te creëren. Maximale inzet is daarbij geboden!

Het was schitterend weer zaterdagochtend om 11.00u. Triade C begon hun wedstrijd tegen GKV. Zonder voorbereiding ging Triade aan de slag. De eerste goal was van Ard. Het spel van Triade was gevarieerd en de aanvallen duurde lang. GKV had het nakijken wat betreft de doelpunten. De jongens en meiden van de C bleven maar scoren. Hoeveel kansen er zijn geweest, dat laten we in het midden…. de eindstand werd 7 voor Triade en 2 voor GKV.

Waar er in de zaalcompetitie nog gespeeld werd tegen de D4 van Merwede.  Mocht de D1 van Triade het vandaag laten zien tegen de D3 van Merwede. Triade begon een beetje rommelig aan de wedstrijd waardoor er weinig kansen werden gecreëerd en veel ballen werden verloren. Merwede wist hier gelukkig niks tegen over te stelle. Het was William die de ban brak voor Triade en de 1-0 door de korf gooide. Direct na de rust scoorde Mathijs de 3-0. Wiliam scoorde een strafworp(4-0)  Ard passeerde mooi zijn tegenstander die nog een handje op de bal had waardoor Ard een strafworp kreeg. Ard gunde deze kans aan Floris en die wist daar wel raad mee 5-0. Triade scoorde nog eenmaal. Merwede deed toch nog iets terug en zette de eindstand op 6-1.

De jongens van Triade E  hadden erg veel zin in de wedstrijd. Het was een hele goede en leuke wedstrijd om te zien met veel plubliek langs de lijn. De jongens hebben met erg goed samen gespeeld, waardoor er mooie kansen ontstonden. Ook konden ze vandaag goed oefenen op het onderscheppen van de bal en dat hebben ze dan ook goed gedaan. Ze bleven geconcentreerd en hebben uiteindelijk allemaal mooie doelpunten gescoord, doordat ze zo goed aan het verdedigen waren en ze de goede kansen zochten. Het was vandaag niet zomaar schieten, maar er werd echt gezocht naar de goede kans en dat zorgde voor een aantal mooie doelpunten en aan het gejuich te horen vanaf de zijlijn, vond het publiek van Triade E1 dat ook. We hebben uiteindelijk met 9-0 gewonnen. Een compliment aan het samenspel van Triade E1 vandaag!