Triade in de welbekende hoek…!

By 28 februari 2011 Nieuws

Alle ploegen van Triade kwamen afgelopen weekend in actie. Hard is er gestreden, mooie doelpunten zijn er gemaakt.  Voor een aantal ploegen leverde dat punten op, andere teams stonden (wederom) na afloop met de handen leeg. Welkom in de wereld van de sport!

We beginnen maar gelijk met de ploeg die als laatste in actie kwam op deze volle korfbaldag. Ondersteund door de ‘Fanatics’ speelde Triade 1 een goede wedstrijd, maar zoals wel vaker dit seizoen was dat uiteindelijk niet voldoende. Opnieuw werd er met 1 punt verschil verloren; 12-13. Het is wel duidelijk dat de groen-witten in de welbekende hoek zit, waar de klappen vallen. De gehele wedstrijd ging gelijk op tegen Spirit. Dit resulteerde in een 8-8 ruststand. In de 2e helft leek het er zelfs op dat Triade de wedstrijd naar zich toe zou trekken (10-8). Maar de tegenstanders kwamen met 2 gelukkige doelpunten weer langszij en wisten uiteindelijk de wedstrijd te beslissen.
Doelpuntenmakers: Gertjan v.d. Ree 6x, Brendan Ritmeester en Kirsten Zaal 2x, William Buijs en Diana Stuy 1x.
Complimenten trouwens voor de jeugdige spelers van het 2e die hun positieve stempel op de wedstrijd drukte. Zeker als je weet dat ze net daarvoor ook een wedstrijd gespeeld hadden. Hun wedstrijd tegen Oranje-Wit was al redelijk snel beslist. In ieder geval gingen de hoofdjes naar beneden toen het verschil van 5 punten op het scorebord kwam. Terwijl de eerste paar minuten toch een spektakel was voor de toeschouwers. Hoog tempo en veel doelpunten aan beide zijde waren een feit. Uiteindelijk was de ploeg uit Dordrecht gewoon beter. Geen punten, maar wel weer een ervaring rijker voor de jonge beloften van Triade.
Door afzeggingen bij Triade A stonden jongens uit de C-jeugd, gespannen en wel, paraat om het team aan te vullen. Zowel Steven als Ard hebben beide een helft heel verdienstelijk meegekorfbalt. Laatstgenoemde bekroonde zijn invalbeurt zelfs met een schitterende doorloopbal. Helaas voor het gehele team stond er na afloop een onnodige 6-7 nederlaag op het scorebord. De vele gemiste kansen waren uiteindelijk de hoofdoorzaak voor het verlies.
Zoals vooraf al geschreven op deze site zou Triade het lastig krijgen tegen koploper Vriendenschaar. Niets is minder waar en zo werd Triade 3 naar huis gestuurd met een 10-5 nederlaag.

Viel er dan niets te halen??? Gelukkig wel, de jeugd deed het beter. Winst was er voor Triade E en Triade D. Zij wonnen hun wedstrijd met respectievelijk 7-3 en 4-2! Hierdoor draaien zij goed mee in de competitie!
Triade C kon de nederlaag van vorige week zaterdag niet revancheren. Wederom werd er verloren, mede door het missen van 2 strafworpen. Het werd uiteindelijk 2-4 voor de Gorkummers.

Hoe dan ook een sportief weekend waarin misschien wel op meer gehoopt werd. Maar goed nieuws is dat we komende zaterdag opnieuw aan de bak mogen om toch zoveel mogelijk wedstrijden op een positieve manier af te sluiten. Tot dan!