Triade D KAMPIOEN!!!

By 17 oktober 2010 oktober 24th, 2010 Nieuws

De spanningen waren goed zichtbaar bij vertrek……, bij winst tegen Merwede zouden de D-tjes zichzelf kampioen mogen noemen. Maar ook  de gezichten van de ouders en van de trainers/coaches zeiden genoeg. Uiteindelijk met goed gevulde auto’s op weg naar de inhaalwedstrijd in Sliedrecht.
Er moest gewonnen worden om alleen als veldkampioen gehuldigd te worden. Bij een gelijkspel zouden er 3 teams op het hoogste podium eindigen. Bij verlies zou het sprookje in duigen vallen.

Op het kunstgras was het goed voelbaar dat de winter opkomst is. Dit alles deerde de jongens en meiden van de D niet. Door chronische tekorten, een afmelding en ‘blessureleed’ was het team aangevuld met speelgerechtigde C leden. Al snel in de 1e helft werd duidelijk waarom Merwede ook meedeed voor het kampioenschap. Via een schitterend afstandschot kwamen de bezoekers op een 1-0 achterstand te staan. Maar de hoofdjes gingen niet naar beneden. Nog sterker, de mouwen werden nog eens opgerold. Dit resulteerde in een snelle gelijkmaker. Na al een paar kansen gemist te hebben, maakte Corline van dichtbij de 1-1. Het tweede gedeelte van de 1e helft waren zonder grootse kansen, zowel bij Triade als bij Merwede niet.

Na de ranja in de rust begonnen groen-witten erg fanatiek. Wederom was het Corline die scoorde;1-2. Aansluitende weer veel kansen en in deze fase had Triade de voorsprong verder uit kunnen breiden. Dit gebeurde niet, waardoor het erg spannend bleef. Door de natte kou, maar ook zeker door de spanningen hield de Triade-aanhang het bijna niet meer. Zeker toen Merwede de 2-2 erin schoot……… gelukkig heeft de scheidsrechter gefloten; verdedigd! Zo tikte de minuten weg en was het wachten op het eindsignaal. Jawel, daar is tie….TRIADE D KAMPIOEN!!!!!! Na de tegenstander een handje gegeven te hebben, was het dolle pret. Dansen, springen, juichen en champagne waren het gevolg. Ondanks dat de officiele huldiging nog komt, was de voorzitter er toch om de D-kampioenen te feliciteren.

Korfbalvereniging Triade wil vanaf deze kant de trainers/coaches Brendan en Diana  samen met de rest van de D van harte feliciteren met het binnenhalen van het kampioenschap. Uiteraard ook iedereen bedankt die mochten of soms moesten invallen bij de D.

Foto’s van kampioenschapswedstrijd van Triade D!