Triade 2 vs Nieuwerkerk

By 7 mei 2011 Nieuws

Rond de klok van 3 zou er meer bekend zijn over de wedstrijd tussen Nieuwerkerk en Triade 2. Dat tijdstip is ons reeds gepasseerd, reden genoeg om u op de hoogte te brengen.
Terwijl heel korfbal-Nederland genoot van een korfballoos weekend, mochten onze beloften het opnemen tegen Nieuwerkerk. Dit team had nog niet verloren en evenveel verliespunten (1) als Vriendenschaar uit Bodengraven.
Vooraf was het plan duidelijk: lange aanvallen en zorgen dat de tegenstanders niet in hun spel komen. Daarnaast elkaar positief coachen, met name in de verdediging.
De 1e helft gebeurde dat redelijk, maar voorkomen dat Nieuwerkerk wegliep naar 3-1 kon men niet. Kansen voor de groen-witten waren er zeker, maar een matige rebound zorgde voor een 7-3 ruststand.
De 2e helft ging dat stukken beter en dat bracht zowaar de spanning nog terug. Nieuwerkerk begon meer tegen scheidsrechter en zichzelf te spelen. Door sterk te verdedigen en lang te aanvallen kwam Triade terug tot 10-7. Bij deze stand was nog een ultiem moment om de score tot 2 terug te brengen. Helaas niet gelukt en viel de bal aan de andere kant wel goed. Einduitslag: 12-8. Uiteindelijk konden de jongens en meiden terug kijken op een goede wedstrijd, waarin het verschil tussen beide teams niet al te groot was.