Thuisvoordeel Triade?!

By 24 februari 2011 Nieuws

Na weken buiten de deur te hebben gespeeld, mogen zaterdag de meeste ploegen van Triade het weer eens in thuishal De Reiger gaan proberen. Alleen Triade 3 mag het elders proberen. Hoe dan ook, met z´n allen gaan we weer ons best doen om te knallen!

´s Morgens om 09.00 zal Triade E de spits afbijten. Vermoedelijk zal tegen de lagerstaande tegenstander DSO punten worden gepakt. Zo draaien onze E-tjes een nette competitie (2e), waar alleen Movado een niet te kloppen team is.
Aansluitend komt ook Triade D in actie. Zij ontvangen hekkensluiter GKV uit Gorinchem. Triade D draait mooi in de middenmoot mee. En dit voor een hele diverse ploeg, met ervaren en minder ervaren korfballers, van grote klasse.
Om 11.00 zal Triade C de draad weer oppakken. Na de afstraffing van vorige week is het zaak dat de jongens en meiden van de C zich gaan richten op de 2e plaats, wat in deze competitie het hoogst haalbare is. Dit wordt nog een hele klus, want de nr. 2 PKC heeft 3 punten meer. Zaterdag moet er in ieder geval gewonnen worden van GKV.
Als vreemde eend in de bijt gaat Triade 3 als enige team zich ´s middags klaarmaken voor een uitwedstrijd. Een tot dusverre wisselend seizoen maakt het 3e senioren team mee. Winst en verlies liggen dicht bij elkaar en je kan er eigenlijk geen peil op trekken. Èèn ding is zeker; om te winnen moet er gestunt worden tegen koploper Vriendenschaar.
Als voorlopers op de senioren start Triade A om 17.50 tegen HKC. Een paar weken geleden werd er een mooie uit-overwinning geboekt tegen deze ploeg. Bij winst zal Triade het welbekende stuivertje wisselen met HKC en zijn ze af van de laatste plaats. Eerst moet er gewonnen worden en dat kan alleen als een ieder scherp is en ze als team complimentief gaan optreden.
Triade 2 staat te popelen om ook hun wedstrijd te gaan spelen. Zij willen dolgraag een overwinning boeken en in dit geval zal Oranje-Wit het slachtoffer moeten worden. Dat zal wel lastig worden tegen de ploeg uit Dordrecht die 2e staat. Hopelijk wordt er met dezelfde spirit als tijdens de trainingen gestreden.
Over Spirit gesproken, dit is de tegenstander van Triade 1 komende zaterdag. Het 1e team heeft nog 2 wedstrijden te gaan om hun punten te pakken. Het kan niet lang meer op zich wachten, want de laatste wedstrijden zaten de groen-witten erg dichtbij. De hoofdmacht krijgt wel maximaal steun van het 2e team. Door blessureleed en vakantieredenen, zal Triade ´gehavend´ aan de strijd beginnen die om 20.15 zal beginnen.

Het weer buiten is niet om over naar huis te schrijven, dus alle reden om zowel ´s morgens als ´s avonds onze ploegen aan te moedigen. We kijken met z´n allen dan ook uit naar een mooi, sportief weekend met veel overwinningen. Bent u daar getuigen van? Wees welkom!