Thuisronde Triade

By 22 mei 2011 Nieuws

Een schitterende dag – thuisronde Triade – spannende wedstrijden – Triade C opweg naar kampioenschap – beloften pakken punt – gezellige 3e helft!
Oftewel een zaterdag die garrant stond voor een echte Triade-dag.

Het blijft een mooi gezicht als je om zaterdagmorgen 09.00 het korfbalveld op komt lopen en er zijn 2 wedstrijden aan de gang met enthousiaste jeugd. Langs de lijnen zijn veel ouders en verdere familieleden toegestroomd om te kijken naar hun tallent.
Triade E mogen we vanaf nu niet meer het jongensteam noemen, want 2 meisjes hebben voor het eerst meegedaan met dit team. Heel leuk speelde ze mee en dat belooft veel goeds voor Triade E. De jongens en meiden wonnen vrij eenvoudig van Eureka. Door onder andere postieve coaching stopte de teller op 12-2.

Bij Triade D was het vooraf al duidelijk dat het een lastig potje zou worden. Tegen koploper Kinderdijk deed Triade D het vooral de 1e helft goed. De schade werd beperkt en ze kregen zelf ook nog kansen. De 2e helft kon in ieder geval niet voorkomen worden dat Kinderdijk toch nog uitliep naar een 8-0 overwinning. Jammer, maar volgende keer beter!

Vermeldingswaardig zijn de 4 jeugdige scheidsrechters die allen een helft floten bij de jeugd. Weer een ervaring rijker en zodoende opweg naar een officiele diploma. Succes ermee!

Vooraf werd de wedstrijd van Triade C bestempeld als topper. De winnaar van deze partij zou een grote stap maken richting het kampioenschap. De wedstrijd tegen Merwede C begon de eerste helft moeizaam voor onze groen-witten. Veel balverlies rondom de middenlijn zorgde ervoor dat Triade C niet op kon bouwen. Merwede kon daar niet maximaal gebruik van maken en dat zorgde alsnog voor een gelijkopgaande strijd.
Na een duidelijke speech in de rust van de coach gingen de jongens en meiden beter spelen. Iets makkelijker konden ze elkaar vinden en dat resulteerde ook in doelpunten. In eerste instantie bleef Merwede nog wel bij, maar uiteindelijk had Triade toch de langste adem; 5-4. Nu geen fouten meer maken en op naar het kampioenschap.

Triade A kreeg vooraf een duidelijke opdracht: lange aanvallen en communiceren in de verdediging. De eerste 10 minuten zagen de aanvallen er goed uit wat een 1-0 voorsprong opleverde. Daarna werden er veel (communicatie) fouten in de verdediging gemaakt. Hierdoor kon PKC rustig werken aan een voorsprong en uiteindelijk het kampioenschap binnenhalen. Door de achterstand ging Triade A aanvallend ook slordiger spelen en kwam er een troosteloze nederlaag tot stand. Positief was het invallen van 3 jeugdspelers van Triade C in deze lastige wedstrijd. Complimenten!

Triade 3 had geen moeite met ADO. Het won uiteindelijk met 12-6. Door de nederlaag van Oranje Wit doen alle ploegen in deze poule nog mee voor de kampioenschap. Triade 3 moet dan volgende wedstrijd winnen tegen Merwede en hopen op een misstap van Oranje-Wit. Lekker spannend dus!

De beloften van Triade namen het op tegen ’t Capproen. Een erg spannende wedstrijd vanaf begin tot eind. De hoofdjes van Triade 2 stonden de gehele wedstrijd omhoog en strijd werd geleverd. Dit leverde interressante duels, mooie aanvallen en echt teamwork op. Beide ploegen hadden regelmatig de touwtjes in handen en konden doordrukken. Dit gebeurde niet en zodoende kwam er een 12-12 op het scorebord. Mooie teamprestatie, waarin A-speelster Geke een goede 1e helft speelde en nieuwe speeltster van Triade, Bianca, speelde alsof ze al jaren in het team zit.

De hoofdmacht van Triade mocht het eveneens opnemen tegen ’t Capproen. Triade begon deze wedstrijd met verschillende mutaties bij de dames. Het reserveblik werd opgetrokken en zodoende was Triade 1 klaar voor de strijd. Nadat een 1-0 voorsprong werd omgebogen moest Triade lang wachten om weer op voorsprong te komen. Op 10-9 was het dan wel zover, maar wisten de groen-witten niet door te drukken. ’t Capproen wist er uiteindelijk toch met de overwinning van door te gaan 12-13. Helaas voor Triade is het verlies met 1 punt verschil dit jaar al vaker voorgekomen (6x), wat natuurlijk extra zuur is.
Doelpuntenmakers: Gertjan van der Ree 5x, William Buijs 3x, Kirsten Zaal 3x en Agnetha Vroon 1x.