Teleurstellende competitieronde!

By 9 oktober 2011 Nieuws

Zaterdag 8 okt ’11. De tegenstelling van vorige week, wat weer betreft, is heel groot. Gelukkig bleef de wind weg en kon er lekker geschoten, op het natte veld van Triade, voor de thuisspelende ploegen dan. Daar werd goed gebruik van gemaakt bij Triade B.
Voor de uitspelende teams werd het een ander verhaal, zij verloren allen hun wedstrijd. Teleurstellend dus!

Het was vroeg voor jongste ploeg van Triade. Om 9.00u stonden zij klaar, de E, maar de tegenstander lieten een tijdje op zich wachten. Vriendenschaar E dacht waarschijnlijk dat de wedstrijd niet door zou gaan. Rond 9.15u waren zij er en kon er gestart worden. Het spel verplaatste zich snel. In de eerste helft had Triade meer te vertellen, maar de doelpunten bleven uit. Een jongetje bij Vriendenschaar maakte goed gebruik van kleine foutjes van de E om tot scoren te komen, hij kwam tot drie doelpunten. In de tweede helft, na de heerlijke limonade, was Triade minder in beeld, behalve een hele snelle counter, waar Bo haar tweede doelpunt maakte in deze wedstrijd. Triade E kwam niet verder dan twee doelpunten en Vriendenschaar scoorde vijf keer.

In Papendrecht werd er net gewonnen, op zaterdag 10 sept. door Triade B van PKC B7 met één doelpunt verschil. Zou deze keer PKC dan de punten meenemen?
Het begon niet goed, Triade kwam heel snel 1 punt achter, maar Triade B zou de B niet zijn, als er gelijk tegendoelpunten werden gemaakt. Dus Steven, Robert en Martijn zetten daar drie doelpunten tegenover. Zo varieerde steeds de stand, het verschil tussen de beide ploegen werd niet kleiner dan één doelpunt. Triade B bleef goed korfballen en daarom was de winst terecht voor Triade. Eindstand: 6 Triade B en 4 PKC B7.
Triade A kon niet winnen van de ploeg uit Papendrecht. In een belangrijke wedstrijd tegen de koploper kon Triade A niet imponeren. Na een slechte eerste helft (zenuwen?) 8-3, werd er wel beter gespeeld in het tweede geheel. 9-5 werd uiteindelijk de verdiende overwinning voor de najaarskampioen PKC.

Triade C kon thuis niet winnen van SKV. Een stuk beter ging het ten opzichte van de uitwedstrijd en mogelijk had er toch meer ingezeten. Helaas was dat niet het geval en was de nederlaag een feit: 0-2.
Ook Triade D mocht het opnemen tegen SKV, alleen dan in een uitwedstrijd. 2 doelpunten maken is niet voldoende als de tegenstander er 5 maakt, oftewel helaas ook voor dit team een nederlaag.

Via de tweets is het duidelijk hoe het Sen 1 en Sen 2 verging. Beide teams verloren tegen respectievelijk Reeuwijk 1 en Emergo 1.
Triade 2 voelde zich met name zelf verantwoordelijk voor de 13-9 nederlaag. Hier had dus duidelijk meer in gezeten.
Dit geldt ook voor de hoofdmacht. Waar men vooraf toch wel tegen Reeuwijk opkeek, viel het niveau van de tegenstanders in de wedstrijd mee. Oftewel er waren kansen om hier met punt(en) weg te gaan. Met vlagen speelde Triade fris en aanvallend, maar de scherpte in de aanval ontbrak. Verdedigend zat het redelijk dicht, maar in cruciale fases faalde Triade en maakte het uiteindelijk veel en veel te weinig doelpunten op het kunstgras van Reeuwijk;10-5.
Hiermee sloot Triade 1 de najaarscompetitie af. Met gemengde gevoelens kijkt men hierop terug. De ploeg biedt perspectief voor de toekomst, maar mist coaching vanaf de zijkant. Maar meer en meer weet men elkaar te vinden en die lijn zal het doorzetten in de zaalcompetitie.