Superrr trots!

By 18 september 2011 Nieuws

Juichende kids…… applaudiserende opa’s en oma’s……… meer dan glimlachende coaches……… trotse ouders……… dat is het beeld op het korfbalveld van Triade na afloop van de wedstrijd van Triade E! Een beeld dat afgelopen zaterdag een sportief goede dag voor Triade inluidde! Wat is het een leuk gezicht als je kinderen zo fanatiek bezig ziet met het, o nog zo moeilijke korfbalspel. Maar wekelijks zie je elk jeugdteam groeien en het spelletje steeds meer door krijgen. Complimenten voor de enthousiasme van de trainers/coaches!

Een van die teams is Triade E! Begin van deze competitie mochten zij hun eerste wedstrijd ooit spelen; een grote nederlaag verbaasde niet. Vorige week ging het al een stuk beter en bleef de schade beperkt. Maar wie had er verwacht dat afgelopen zaterdag al de eerste (en zeker nog niet de laatste) overwinning werd geboekt! Begin van de 1e helft kwam de einduitslag al op het bord! Een gemiste strafworp zorgde uiteindelijk voor de assist en onze talenten kwamen op voorsprong. Verdedigend stond het goed, alle kinderen bleven mooi tussen de paal en de tegenstander. Heel goed, iets waar de coaches vast superrr trots op zijn. Benieuwd naar wie deze talenten van Triade E zijn: https://www.kvtriade.nl/teams/triade-e/

Tegelijkertijd speelde ook Triade C hun wedstijd en zij konden niet achterblijven. Tevens hadden zij nog iets goed te maken ten opzichte van vorige week. Het was even zoeken naar de juist ritme. Gelukkig gaf de tegenstand die PKC bood, geen aanleiding om de punten mee te geven naar Papendrecht. In een gelijk opgaande strijd, nam met name na rust de C’tjes afstand van PKC; 4 tegen 2. Dat is een opsteker na de grote uitslag van vorige week tegen SKV en zo kon ook deze coaches een beetje trots zijn.

Na twee keer winst te hebben gepakt is het Triade B niet gelukt om hun derde overwinning veilig te stellen. Misschien was de voorbereiding op de wedstrijd al typerend genoeg. ACKC een fanatieke warming-up met en zonder bal en uiteindelijk scherp inschieten. Triade B stelde daartegenover om last-minute speelshirts(met 4 man!) op te halen en daardoor lafjes zich voorbereidde op de wedstrijd.Niet echt iets om trots op te zijn! Dit resulteerde in een snelle 2-0 achterstand, die achteraf niet meer om te zetten was.  Tegen ACKC werd het uiteindelijk 3 voor de ploeg uit Almkerk en 2 voor Triade. Hopelijk een wijze les voor de volgende keer!

De enige jeugdploeg die een uitwedstrijd had, was Triade D. Zij mochten hun wedstrijd spelen in H.I.-Ambacht. En niet voor niets afgereisd, want Triade won de wedstrijd overtuigend met 3-8. Na 3 competitierondes doen de korfballers van Triade het helemaal niet slecht met 2 overwinningen en 1 verliespartij. Iets waar ze wel trots op mogen zijn!

Superrr trots hoeft Triade 1 in ieder geval niet te zijn. In Zuidland werd tegen ZKV een overwinning wel veilig gesteld, maar daar is ook alles mee gezegd. Vooraf werd er gewaarschuwd voor het vertrouwen dat een ploeg kan krijgen als ze in de wedstrijd kunnen blijven. Oftewel Triade wist dat ze vanaf het begin af aan moest ‘knallen’ om dit te voorkomen. Via 0-2 en 1-3 leek er nog geen vuiltje aan de lucht, maar daarna stokte het op het gladde veld van ZKV. Weinig creatieviteit en vrij statische aanvallen zorgde niet echt voor verrassingen. ZKV bleef de aansluiting vinden door het maken van de velen gegeven vrije ballen: 7-7. Gelukkig bleef Triade het hoofd koel houden en kon men toch nog positief de wedstrijd afronden(7-8) en weet de hoofdmacht met een sisser weg te komen. Nog genoeg werk aan de winkel dus voor Triade, maar de 2e competitieoverwinning is een feit!