Speeldag 6 Triade

By 12 oktober 2010 oktober 19th, 2010 Nieuws

Gezien de stand op de ranglijst heeft Triade afgelopen zaterdag een punt verloren, gezien de wedstrijd was Triade na afloop van de wedstrijd content met een punt. Triade begon ijzersterk aan de wedstrijd, dit resulteerde in zes doelpunten binnen 20 minuten. Echter verloor Triade voor de rust de gehele grip op de wedstrijd. Triade zag Paal Centraal langszij komen. Triade kwam door het slechte spel in conflict met de scheidsrechter. Kort liep dit uit de hand, maar de rust en thee deden wonderen.
De tweede helft was het Paal Centraal die de wedstrijd domineerde, echter kon de ploeg uit Delft geen groot gat slaan, waardoor Triade in de laatste minuut nog de 11-11 kon maken. Doelpuntenmakers: Gertjan v/d Ree 4x, William Buys 3x, Marjolein Hoogendonk 2x, Marian Krupski 1x en Jaap Jan van de Berg 1x.
Afgelopen zaterdag lagen de verwachtingen voor Triade 2 hoog. Triade moest tegen Thor, die ook nog geen enkele punt wist te bemachtigen het afgelopen seizoen. Zodoende had Triade zeker kansen tegen deze Rotterdamse korfbalploeg. Triade kwam gemakkelijk op gang, en wist vrij snel een goede voorsprong te bemachtigen. Bij de rust werd de voorsprong behouden, maar tot 20 minuten voor tijd liep het niet lekker meer bij de Nieuwpoortse korfballers, waar Thor goed gebruik van maakte. Aanvalspogingen kwamen niet goed uit de verf en het tempo werd uit de wedstrijd gehaald. Toch was er nog hoop dat er een ovewinning behaald zou kunnen worden. Helaas werden er geen twee punten binnengehaald, maar kwam er met een gelijkspel van 10-10 een einde aan de wedstrijd.
Triade 3 heeft het najaarsveldseizoen met een overwinning afgesloten. Tegen het bekende Kinderdijk werd uiteindelijk vrij makkelijk gewonnen met 10-5. Dit betekende de 3e overwinning voor Triade 3, waardoor winst- en verliespartijen eerlijk verdeeld werden dit seizoen.

De coach en de rest van het A-team hoopte vooraf op een stunt tegen koploper PKC. Maar tegen de ervaren ploeg uit Papendrecht was niets te beginnen. Alleen door een strafworp werd de 0 weggepoetst. Triade kon niet weerhouden dat de ‘reuzen’ 8 doelpunten maakte.
Voor Triade C was het erop of eronder tegen GKV. Bij winst zou de ploeg olv. William Buijs en Win Korevaar kampioen worden. Bij rust zag het er nog veelbelovend uit met een 1-2 voorsprong. Toch waren het de Gorkummers die het kampioenschap binnenhaalde. In de 2e helft kwamen zij op voorsprong en gaven dit niet meer weg; 6-4. Helaas net niet dit seizoen, op naar de volgende kans in de zaal!
Degene die nog kans hebben op het kampioenschap is Triade D. Maar dan moest er wel gewonnen worden van PKC. Deze ploeg heeft het moeilijk in de competitie en dragen daarom de rode lantaarn. Op papier dus een gemakkelijke tegenstander, maar onderschatting moest uitgesloten worden. De 1e helft was duidelijk voor Triade. Terwijl er nog wel een strafworp werd gemist, was de russtand toch 0-1. Moeilijk voor de D-jeugd is om dan de concentratie vast te houden en uiteindelijk goed te blijven luisteren naar de tips vanaf de zijlijn. Niet groots gespeeld, maar toch de overwinning 0-3.
De E sloot het seizoen met een ruime overwinning af. Het werd welliefst 8-0 voor de groen-witten! Hun eerste seizoen als team zit erop en ze mogen met tevredenheid terug kijken op een geslaagd seizoen.

Terwijl de meeste teams  de competitie hebben afgesloten, zullen er nog 3 teams komend weekend vol voor de overwinning gaan. Triade D gaat proberen om hun eerste kampioenschap binnen te halen. De inhaalwedstrijd tegen Merwede uit Sliedrecht moet gewonnen worden. Dit zal niet gemakkelijk worden, want ook de tegenstander kan kampioen worden. Alle supporters kunnen we gebruiken, dus kom gewoon langs en moedig ze aan!
Triade 1 en 2 gaan beide op bezoek bij Gemini uit Gouda. Beide zijn zeker niet kansloos, maar het zal zeker niet zonder slag of stoot gaan.