Speeldag 5 Triade

By 4 oktober 2010 oktober 19th, 2010 Nieuws

Afgelopen zaterdag moest Triade het opnemen tegen het onbekende ’t Caproen uit Hellevoetsluis.
Triade komt de laatste wedstrijden moeilijk te scoren, dit probleem werd in deze wedstrijd niet opgelost. Triade stond na 20 minuten spelen op 4-0 achterstand. Toch kwam Triade beter in de wedstrijd en dit resulteerde in een 5-5 ruststand.
Triade kwam met dit resultaat hoopgevend de kleedkamer uit, echter wist Triade niet te scoren, waardoor de tegenstander voldoende tijd had om de stand uit te breiden. Triade scoorde slechts een keer in de 2e helft. De wedstrijd werd uiteindelijk  verloren met 10-6.
Doelpuntenmakers: William Buys 3x, Gertjan v/d Ree 2x en Arno v/d Ree 1x

Ook Triade 2 vertrok afgelopen zaterdag richting Hellevoetsluis om de tegenstander Caproen 2 tegemoet te gaan. Triade 2 heeft het moeilijk het afgelopen seizoen. De stap van de A-jeugd naar de Senioren is toch een enorme stap, wat nog niet goed valt voor de Nieuwpoortse korfballers. De wedstrijd kwam voor Triade moeilijk op gang, aangezien er al binnen een paar minuten 4 tegengoals waren gevallen. Toch gaf Triade niet op, en werd er ook door hen nog een paar doelpunten gescoord, wat in de rust op 8-2 bracht. In de rust werden de spelers flink opgepept, en gingen er vol tegenaan. Er werden goede kansen gecreërt, wat uitmonde in strafworpen en vrije ballen. Na deze er in eerste instantie mooi in te schieten, kwam Triade wel iets dichterbij. Daarna bleef Triade veel korte kansen missen, waaronder ook een strafworp, waardoor Triade 2 geen kans meer maakten tegen de topschutters uit Hellevoetsluis. Uiteindelijk ging Triade onderuit met 17-5.
Voor Triade 3 stond de lastige uitwedstrijd tegen Merwede in Sliedrecht op het programma. Helaas kon er niet gestunt worden tegen de koploper. 3 doelpunten in 70 minuten zal ook op dit niveau niet genoeg zijn om de wedstrijd te winnen. Zodoende gingen onze korfballers met een 10-3 nederlaag weer huiswaarts.

3 van de 4 jeugdteams kwamen zaterdag op eigen veld in actie. Na een goede start in de competitie, zakt de E toch wat weg. Dit komt zeker niet door hun enthousiasme, maar korfballen is soms toch best wel lastig. ACKC uit Almkerk was op het natte gras te sterk en won met 2-4.
De D deed goede zaken door met 4-1 te winnen. Waar de uitwedstrijd nog werd verloren, kwamen de groen-witten zaterdag niet in gevaar. Te zien was dat er steeds meer vorm in het spel komt. Dit resulteerde in een paar mooie doelpunten. Wel moeten ze nog oppassen voor die balletjes eroverheen! Gelukkig kunnen ze daar woensdag weer op trainen.
Een team die ook steeds beter korfbal laat zien is de C. Waar de jeugd nog wel eens moeite heeft met luisteren, was daar tijdens de wedstrijd nauwelijks meer iets van te merken. Vooral de 1e helft stond in het teken van goed opgezette aanvallen. Zodoende kon de C met een voorsprong gaan rusten. Na de thee werd het toch nog onnodig spannend, maar Triade bleef goed genoeg bij de les; 6-4.

Door het goede resultaat van de C en de D is het weer spannend in hun klasse. Aanstaande zaterdag wacht de ‘alles-of-niets’ wedstrijd voor de C in Gorinchem.
Met nog 2 wedstrijden te gaan, mogen de D-tjes a.s. zaterdag naar het puntloze PKC. Minder puntloos zijn de A-tjes van PKC, waar ons A-team het tegen op gaat nemen.
In Kinderdijk mag de E proberen hun laatste wedstrijd te gaan winnen.
Om uit de onderste regionen weg te blijven, moeten de senioren van Triade zaterdag de volle mep gaan halen.  Het 3e, 2e en 1e zullen het gaan opnemen tegen Kinderdijk, Thor en Paal Centraal. Uiteraard bent u allen weer van harte welkom bij de laatste thuiswedstrijden van dit najaar op het korfbalveld. Tot dan!