Senioren en junioren onderuit, aspiranten winnen

By 10 januari 2011 Nieuws

Helaas bood voor de senioren hun eerste wedstrijden, op zaterdag 8 januari 2011,  in het nieuwe jaar geen kansen. Het eerste team verloor met 11 tegen 20 van SEV. Triade 2 verloor tegen GKV met 10 tegen 26.
De junioren (A), gaf de winst weg 8 tegen 7 uit bij KCC. De aspiranten, het C team, won wel met gevoelige cijfers 2 tegen 3 uit bij GKV.

Was SEV uit Leidschendam dan toch echt beter? De cijfers gaven het helaas voor Triade wel aan. De ruststand was 4 tegen 13 voor SEV. Triade keek na een aantal minuten in de eerste helft al tegen een achterstand aan. Bij SEV ging elk schot er achter elkaar in, de korfballers van Triade waren daarin tegen niet scherp genoeg om voldoende weerstand te bieden.
In de tweede helft kon SEV het rustig uitspelen, waar Triade nogmaals probeerde om dichterbij te komen. De eindstand werd bepaald 11 tegen 20 voor SEV.

Triade 2 kon niet voor een stunt zorgen tegen de koploper in hun poule, GKV uit Gorinchem. Het spel was goed van Triade, de doelpunten lieten op zich wachten en GKV kon uitlopen, ruststand 6 tegen 13.
Maar de jeugdige korfballers lieten zich niet zomaar verslaan, er werd echt gevochten voor iedere bal. Dat was duidelijk te zien langs de lijn. Er werd niet opzij gegaan voor een duel. Jammer genoeg mochten “de strijders” van Triade niet winnen. De eindstand werd 10 voor Triade en 26 voor GKV.
Kijk voor een uitgebreid verslag bij de teampagina van Triade 2!

Triade A mocht na een soort winterstop eindelijk weer eens z’n wedstrijd spelen. In dit geval werd er afgereisd naar KCC in Capelle a/d IJssel. De junioren hadden wel wat mutaties, zodat uiteindelijk een dame (verdienstelijk) de rol van een heer moest overnemen. Voor de wedstrijd werden er duidelijke taken aan de spelers meegegeven. In de 1e helft merkte je dat de jongens en meiden hier nog wel moeite mee hadden. Scoren werd moeilijk, verdedigen ging redelijk; 0-3.
Het 2e gedeelte van de wedstrijd was eigenlijk andersom. Taken werden uitgevoerd, doelpunten werden gemaakt. Triade A kwam zeer sterk terug. Helaas doordat de tegenstanders te makkelijk op de doorbraak doelpunten konden maken, kwam Triade A net te kort; 7-8.
Wil je meer over deze wedstrijd weten, kijk dan snel op de teampagina van Triade A!

Uit bij GKV in de nieuwe sporthal De Hoefslag speelde Triade C hun eerste wedstrijd van 2011. Of de jeugd nog last had van de oliebollen en appelbeignets, als u het weet…. Maar de kansen waren er bij vlagen zeer veel. GKV liet de bal rustig rondgaan en de korfballers van Triade keken toe. De aanvallen werden wel opgezet, maar de doelpunten bleven uit.
Na een stevige peptalk, in de rust, van de coaches werd er beter gespeeld door Triade C. Gelukkig zijn de punten mee gegaan naar Nieuwpoort/Langerak, het werd 3 tegen 2 voor Triade C.