‘Puntvol’ weekend!

By 16 januari 2011 Nieuws

Zoals afgelopen week al te lezen was op deze site, zou Triade dit weekend op zoek gaan naar de bruikbare punten. De opbrengst van het gespeelde weekend is dan ook zeker niet om over te klagen. 7 punten werden er uit 5 wedstrijden gehaald, waarbij de jeugd zeer goed op dreef was.

De enige ploeg die geen punten wist te behalen was de hoofdmacht. Er werd met 13-9 verloren van ESDO. Het 1e team begon de wedstrijd met wat externe steun, waardoor er weer wisselingen in het vak waren. In deze wedstrijd werd er beter gespeeld dan vorige week, maar toch zag Triade de tegenstander uitlopen naar een 3-7 tussenstand. Tijdens de rust werd er nog eens kritsch gekeken naar de persoonlijke taken. Dit werpte na rust gelijk z’n vruchten af en Triade kwam knap terug tot 8-8. In deze goede periode zag het ernaar uit dat de groen-witten die stijgende lijn zou doorzetten. 2 snelle goals van ESDO zorgde alleen weer voor een achterstand, die Triade niet meer te boven kwam!
Doelpuntenmakers: William Buijs 3x, Bert Vierhoven, Jolanda Penning, Kirsten Zaal, Jolanda Mulder, Gertjan v.d. Ree en Wim Korevaar allen 1x

Het eerste punt van Triade 2 is binnen. Vlak na de wedstrijd voelde het als puntverlies, maar al snel werd er alsnog met een tevreden gevoel teruggekeken naar de spannende wedstrijd. In de uitwedstrijd tegen De Voltreffers 2 bleef het ook lang spannend waarin uiteindelijk de ploeg uit Oosterhout aan het langste eind trok. Lange tijd leek het erop dat nu Triade 2 met de overwinning er vandoor ging. Alleen in het begin keken ze tegen een achterstand aan, maar daarna was het de jonge garde die het initiatief overnam.
Bij rust 5-3, daarna kon Triade alleen de voorsprong niet vergroten. Hierdoor konden de tegenstanders blijven aanpikken 7-6. Maar in de laatste minuut met de bal in eigen aanval kon er weinig meer verkeerd gaan…… balverlies……tegenaanval……7-7. Jammerlijk, maar met vol vertrouwen kan er worden uitgekeken naar de volgende wedstrijden.

Triade C  vertrok naar Hardinxveld-Giessendam om tegen Vriendeschaar te spelen in sporthal de Appelgaard. Bij begin van de wedstrijd bleek de scheidsrechter er niet te zijn. Een van de coaches van Vriendenschaar heeft de leiding genomen over de wedstrijd. Na een tijdje te hebben aangevallen, scoorde Robert. Rustand 1-1.
Na de rust moesten de jongens en meiden sneller en een gevarieerd spel laten zien om wel te kunnen winnen van Vriendenschaar. Opnieuw een achterstand voor Triade 2 – 1. Toen kwam de Triade trein op gang, op één volgend scoorde Ard, Andrea, Robert, Amy en Ard. Eindstand 3-6, wat een stevig positie oplevert richting een mogelijk kampioenschap!

Triade D speelde ’s middags een wedstrijd tegen c.k.c. Kinderdijk. De D-tjes deden wat ze in de thuiswedstrijd ook hadden gedaan; winnen! Wil je meer weten over de met 4-2 gewonnen wedstrijd, kijk dan naar het wedstrijdverslag bij de teampagina van Triade D!

Op papier een spannende wedstrijd werd deze week geschreven. Maar Triade E dacht daar anders over en wist in Almkerk tegen ACKC met duidelijke cijfers te winnen. In een goede wedstrijd waarin de omschakeling en de plaatsing perfect verliep, wisten alle jongens het gat in de mand te vinden. Een aantal zelfs wel vaker, wat resulteerde in een 11-2 overwinning! Goed bezig!

Ondertussen benieuwd geworden naar de stand? Kijk dan gerust bij Competitie > uitslagen en standen!