“Nu net wel…”

By 29 mei 2011 Nieuws

In regenachtig weer en windvlagen, speelde de senioren teams en de A, hun wedstrijden op verschillende velden. Vooral de wind was duidelijk aanwezig. Zelfs op beschutte velden, werd er hinder van onder vonden. Dat betekende dat er kort gespeelt moest worden, rekening houdend met de wind.

Tegen de studenten van Paal Centraal, ging Triade 1 van start. Met een zeer strak schot van William Buys, 0-1 voor Triade. Het tweede doelpunt komt in de statistieken op de naam van Jaap-Jan van de Berg, hij stopt na dit seizoen met korfballen. Wij willen Jaap-Jan bedanken voor zijn inzet in de afgelopen tijd voor Triade!
Er werd over en weer gescoord, Triade kwam met vijf punten los van Paal Centraal, 3-8. In de tweede helft maakte Triade het er niet gemakkelijk op. De opgebouwde voorsprong werd steeds kleiner. Tot zelfs één punt verschil. Nu bleven de korfballers van Triade wel aan de goede kant van de score staan. Er werd met 12 tegen 13 gewonnen van Paal Centraal. Wat een opluchting en ontlading na de wedstrijd! De vorige wedstrijden werd er telkens met een klein verschil verloren, máár nu even niet.

Zaterdag mocht Triade 2 aantreden tegen het 1 plek hoger geplaatste THOR uit Rotterdam. Voor de wedstrijd werd er gesproken over eventuele winst, wat dit seizoen nog niet eerder voorkwam. De wedstrijd begon met William als coach aan de zijlijn en voor hij goed en wel getiwtterd had dat we waren begonnen aan de wedstrijd stond het al 0-1 door een zeer snelle goal. Hierna was het 50 minuten lang stuivertje wisselen en was te zien dat Triade beter speelde, maar THOR de kansen beter benutte. De laatste minuten ging het nog steeds gelijk op, helaas kregen wij een dubieuze strafworp tegen door de scheidsrechter die was aangeleverd door THOR zelf, omdat de bondscheidsrechter niet was komen opdagen. Vlak voor tijd kwamen we met 2 punten achter gelukkig kon er nog vlak voor tijd 1 punt ingegooid worden, maar dit bleek niet voldoende voor een meer dan verdient punt. Wederom ging Triade 2 weg zonder punt met het zelfde gevoel als wat Triade 1 ook al verschillende malen heeft gevoeld dit seizoen. Het werd 8-7.
Volgende week staat Gemini op het programma en hier moet gewonnen worden, willen we laten zien dat we gegroeid zijn dit seizoen.

Een kampioenschap was heel dichtbij voor Triade 3. Zou er gewonnen worden van Merwede, dan zat een mogelijk kampioenschap er in. Helaas kon Triade 3 geen stunt uithalen. In Sliedrecht werd er verloren van Merwede met 10 tegen 7.

Voor de jongens en meiden van Triade A, was het makkelijk om te winnen van Kinderdijk. Kinderdijk kon tot tweemaal toe geen ploeg op de been brengen. Daardoor werd de stand bepaalt op 3 tegen 1 voor Triade. In Almkerk kwam Triade A net verder dan een gelijkspel tegen ACKC, 6 tegen 6. In hun vorige ontmoeting werd er met drie punten verschil gewonnen, misschien dan toch die wind…?