Laatste wedstrijden 2010!

By 19 december 2010 Nieuws

Afgelopen zaterdag is bij Triade de trend van de laatste wedstrijdrondes doorgezet. Oftewel de jeugd weet z’n puntjes te pakken en de senioren strijden hard, maar zonder resultaat. Van de 4 ploegen die in actie kwamen, wisten er 2 teams met de overwinning aan de haal te gaan.

De jeugd van Triade mocht als afwisseling een keer ’s middags aantreden in ‘de Reiger’. Mogelijk moeten ze dat vaker gaan doen, want beide teams wonnen hun partij.
De spelers van Triade E mochten thuis in de sneeuw blijven spelen, want de tegenstanders hadden de wedstrijd afgezegd. Zodoende was Triade C het eerste team wat mocht aantreden. De jongens en meiden hebben de vorige keer tijdens de verloren thuiswedstrijd tegen HKC erg goed opgelet, want nu was het Triade die het initiatief had. Naaste concurent Vriendenschaar werd op een 4-2 nederlaag getrakteerd. “Verschillende mooie aanvallen kwamen tot stand, wat ook nog tot een schitterend doelpunt van Ard leidde”, aldus trainer/coach William.
Triade D mocht om half vier hun energie kwijt tegen Merwede. Aan de rode, bezweette hoofdjes te zien lukte dat erg goed. Bij rust mochten ze dan ook tevreden kijken naar een 2-1 voorsprong op het scorebord. Een mooie tussenstand, maar ze waren er nog lang niet. Zo dachten de jongens en meiden waarschijnlijk ook. Na rust werd de voorsprong uitgebreid naar 6-3 wat resulteerde in de 2e overwinning van dit zaalseizoen.

Triade 1 en 3 mochten ’s avonds allebei door de sneeuw om in respectievelijk Hoogvliet en Waddinxveen te korfballen. Helaas met weinig succes.
De hoofdmacht kon vooral de 1e helft geen grip op de wedstrijd krijgen. Wederom keken de groen-witten binnen een mum van tijd tegen een achterstand 0-3. Er werd wel teruggeknokt tot 2-3, maar daarna was het initiatief voor de ploeg uit Hoogvliet. Vooral het 1e verdedigingsvak kreeg te makkelijk doelpunten om de oren. Hierdoor werd er met een flinke achterstand gerust 8-3.
Na rust zagen we een ander Triade. Na 2 jeugdige en energieke wissels, kwam Triade terug tot 2 punten. Helaas konden ze via 8-6 en 9-7 niet doordrukken. In het laatste eind deelde Nikantes de genadeklap en tevens eindstand uit; 10-7
Doelpuntenmakers: William Buijs 3x, Gertjan v.d. Ree 2x, Arno v.d. Ree en Marian Krupski beiden 1x.

Zoals gezegd kon ook Triade 3 de punten niet mee naar huis nemen. In een wedstrijd die in ieder geval een spannende uitslag kende, kon er niet worden gewonnen van Korbis. Door de nederlaag zakt Triade 3 weg uit de top, terug naar de middenmoot.

Voor wat betreft de wedstrijden zit het erop voor 2010. Hopelijk zit er meer in voor de Senioren 1 en 2 in het nieuwe jaar! De andere teams wisselen verlies met overwinningen af. Ook voor deze teams is het te hopen dat ze nog meer wedstrijden gaan winnen, zodat we mogelijk in 2011 weer een hoop kampioenschappen mogen vieren.