Korfbal delegatie van Triade gaat naar TOP korfbal kijken!

By 17 april 2011 Nieuws

Zaterdag 16 april ’11 ging de korfbal delegatie Triade op pad, zo’n 30 mensen gingen er mee. Richting het sportpaleis Ahoy waar de korfbal league finale werd gespeeld tussen PKC/lukassenboer en TOP/wereldtickets.nl. Ook werd er gestreden voor de 3de en de 4de plaats tussen Koog Zaandijk en Fortuna/MHIR van de korfbal league.

Het begon al om 15:00 uur waar de hoofdklasse A junioren streden om de 1ste en 2de plaats en die wedstrijd ging tussen PKC/lukkassenboer A1 en Fortuna/MHIR A1.  Deze wedstrijd was een opwarmertje van wat er komen kwam. PKC  boekte een grote zegen op Fortuna de stand was 22-14 en PKC is landskampioen van de junioren A1.

Om 17:30 begon het dan echt met top korfbal van de korfbal league. Tussen Koog Zaandijk en Fortuna/MHIR. Het verloop van de wedstrijd, het was een moeizaam tot slecht begin. Maar Barry schep “de Dirk Kuyt” bracht er verandering door de wedstrijd een beetje op te warmen met 2 doelpunten op zijn naam. Toen werd er steeds meer gescoord en was de ruststand 9-8 in het voordeel van KZ.

De 2e helft was van een heel ander niveau en een erg vermakelijk duel speelde zich af op de Ahoy vloer. Toen kwamen de spelers helemaal los en er was echt top korfbal te zien. Toen KZ voor de 10-8 zorgde, scoorde Fortuna vier maal op een rij. KZ kon dat weer rechtzetten, maar er zat geen rem op Barry Schep , die wederom 2 goals achtereen kon noteren. Hij speelde frank en vrij en schoot het ene na het andere schot raak. Een genot voor het publiek om na te kijken. Bij KZ viel op dat de dames de vele goals konden meepikken. Toen werd het spannend, het stond 23-23 en met nog enkele seconden te spelen kreeg Barry Schep de bal in handen en scoorde op 1 seconden te laat en werd er om de golden goal gespeeld. Ondanks de scoringsdrift van Barry Schep die eindigde op 13 goals. En aan het boeiend gevecht kwam een einde bij 24-23 in het voordeel van Koog Zaandijk.

De Klapper van de avond tussen PKC uit Papendrecht en TOP uit Sassenheim. Was echt een mooie wedstrijd om de dag goed af te sluiten. Met veel supporters van beide ploegen en blaas kapellen of te wel hoe ze dat bij de NOS zeggen hoempapamuziek. Oftewel gezelligheids muziek voor de sfeer. De sfeer was echt super de wave ging zeker wel 10x rond in Ahoy 8ooo mensen deden mee zelfs de delegatie van triade deed de handen omhoog. De sfeer was Super! De mannen keken hun ogen uit bij de cheerleaders van TOP en de vrouwen keken naar de jonge talenten die moesten korfballen. Maar nu het verslag van de wedstrijd.

Na een zinderende finale van de Lotto Korfbal League 2010-2011 is TOP/Wereldtickets.nl voor het eerst in haar bestaan landskampioen. De in een sfeervol Ahoy debuterende ploeg uit Sassenheim won met 21-19 van PKC/LukassenBoer, dat vrijwel de hele wedstrijd op voorsprong stond. In de laatste minuut deden twee treffers van Mick Snel de Papendrechtse ploeg echter de das om.
PKC stond al gauw met drie doelpunten voor. Pas in de elfde minuut deed Split wat terug namens TOP door een raak afstandschot. Amper vijf minuten later waren de rollen omgedraaid en stond het 4-3 voor de Sassenheimers. TOP stond later 8-5 achter, maar wist met de rust het gat te verkleinen tot 10-8.

Na rust kwam TOP zeer sterk uit de kleedkamer en boog binnen vijf minuten een 11-9 achterstand om in een 11-12 voorsprong. Vooral de dames van de Sassenheimse ploeg waren op dat moment niet te stoppen en zorgden voor goals en strafworpen. Bij 18-15 kreeg PKC twee goede kansen om het verschil naar vier te brengen, maar miste deze, met achteraf fatale gevolgen. TOP putte hier zoveel energie uit dat het de laatste tien minuten tot een sterk slotoffensief kwam.
Na de 18-16 van Sander Harmzen zorgde Mick Snel met twee afstandschoten achter elkaar dat TOP weer langszij kwam: 18-18. PKC had echter nog Struik; met haar zevende bracht ze PKC 19-18 voor. Het bleek niet genoeg. Na de gelijkmaker van weer Sander Harmzen was het Snel die 55 seconden voor tijd met een afstandstreffer de genadeslag uitdeelde. Vlak voor affluiten zorgde hij met een mooi uitgespeelde doorloopbal voor de kers op de taart: 19-21.

Groet van uw verslaggever uit Langerak.