Jongste jeugd houdt eer Triade hoog!

By 14 november 2010 Nieuws

Het goede voorbeeld werd zaterdag door onze jongste jeugdteam gegeven. Zij waren de enige die 2 punten konden bijschrijven in de competitie. In een boeiende wedstrijd waren de jongens van Triade E met 0-2 hun tegenstander DSO te baas. Deze stand was voor rust al bereikt. Iedereen deed erg hard hun best om de wedstrijd te winnen. Door rustig te spelen, goed te verdedigen en veel kansen te creëren (inclusief afgekeurde doelpunten) was het een terechte overwinning.

In Papendrecht ging Triade C met 5-1 onderuit. Na een snel doelpunt van PKC, kwam Triade terug door een ver afstandschot van Amy. Helaas is het voor Triade bij dit ene doelpunt gebleven. De tweede helft speelde de C goed, alleen veel van de kansen waren verdedigd. Hierdoor kon Triade niet de punten meenemen naar huis.

De over het algemeen jonge spelers uit de A hebben de meeste doelpunten in de wedstrijd gemaakt als je het vergelijkt met de andere teams van Triade. Maar helaas was ook voor hun 9 doelpunten niet voldoende om de winst te pakken tegen Albatros. Voor de meeste was het toch even wennen om zo ’s avonds een uitwedstrijd te spelen. Ondanks de nederlaag was de coach niet geheel ontevreden over het spel. Dit biedt perspectief voor de komende wedstrijden, waarin ze op zoek gaan naar de eerste punten van het zaalseizoen.
Triade 2 trok in een spannende wedstrijd aan het kortste eind. In Oosterhout werd uiteindelijk verloren met 10-7 van Voltreffers 2. Later hierover een uitgebreider verslag op deze site!

De hoofdmacht van Triade ging op bezoek in Kockengen. Door afzeggingen werd er afgereisd met de niet te stoppen jongeren uit het 2e. Spannend was het zeker tegen het onbekende ESDO. Het initiatief werd gepakt door de thuisploeg wat uitliep naar 3-1 en 5-2 bij rust. Triade speelde niet onverdienstelijk, maar was de rebound te vaak kwijt. Daardoor kon de aanval niet worden doorgezet en bleven ze achter de feiten aanlopen. In de rust werd hierover gesproken en in het 2e gedeelte werd dit beter opgepakt. Hierdoor kon Triade tot 1 punt naderen; 7-6. Helaas was er geen tijd meer om de achterstand om te buigen naar een overwinning, wat de 1e nederlaag van het zaalseizoen betekend. Positief was de inbreng van een aantal jongens en meiden uit het 2e, die na hun eigen wedstrijd, zeer verdienstelijk speelde!
Doelpuntenmakers: Gertjan v.d. Ree 2x, Jolanda Penning, Ivonne v.d. Ree, Brendan Ritmeester en Agnetha Vroon allen 1x.

Op de winnaars van vandaag na spelen de andere teams volgende week zaterdag het gehele programma af. De jeugd gaat ’s morgens proberen de punten in de Reiger te houden. ’s Avonds is er plaats voor de senioren die gaan strijden voor de punten. Denk eraan: het 1e begint om 17.50 aansluitend het 2e en Triade 3 mag het licht uitdoen.