Heerlijk korfbal weer, ook winst voor Triade?

By 9 april 2011 Nieuws

Wat is buiten korfballen toch heerlijk als de zon schijnt! Maar het word natuurlijk nog leuker als er dan ook gewonnen word. Het is Triade 1 en Triade C gelukt om te winnen! De andere ploegen van Triade hebben geknokt tot de laatste seconden, maar een gelijkspel of verliezen is dan niet leuk.

Op het korfbalveld, waar de nodige woorden over gesproken zijn tussen voornamelijk de scheidsrechter en ZKV 1, heeft Triade 1 een prima wedstrijd neergezet. ZKV had mogelijk de gedachte dat het veld afgekeurd zou kunnen worden. Het stond dus voor de wedstrijd al 1-0 voor Triade 1. Het lukte dan Triade makkelijk om uit te lopen tegen ZKV. De Zuidlandse ploeg had moeite om in hun ritme te komen, wat uiteraard in het voordeel was voor Triade. De aanvallen waren prima, de verdediging stond als een huis, waarvoor complimenten! Bij rust stond het inmiddels al 6 voor Triade en 3 doelpunten voor ZKV.
In de tweede helft, is uiteindelijk minder keren de bal door de korf gegaan. Triade maakte nog drie doelpunten en ZKV twee. De terechte winnaar van deze wedstrijd was dan ook Triade, er is gewonnen met 9 tegen 5.

Voor Triade 2 was het niet een goede middag, er werd verloren met één doelpunt verschil, 10 tegen 11. Hoe spannend de wedstrijd verliep naarmate het einde in zicht kwam, was goed te merken langs de lijn. Er werd feller gereageerd door coaching van de kant, supporters en de spelers zelf in het veld. Helaas kon het winnende doelpunt niet gemaakt worden. Het was een waar doelpuntenfestijn. Het leek of korfbal in eens heel makkelijk is. De doelpunten bleven maar komen. KOAG was uiteindelijk aan de winnende hand.

Tegen een net zo sterke ploeg als Merwede, kon Triade 3 niets beginnen. Dit is een conclusie die kan trekken uit de eindstand. Er kwam op het scorebord een eindstand van 9 tegen 9. Wie er de betere ploeg was…

Na een klein oponthoud op de snelweg (vrachtwagen met zonnepanelen omgevallen) kon Triade C wel op tijd beginnen met hun wedstrijd bij Voltreffers in Oosterhout. Er was vanaf het begin al duidelijk, dat hier niet geknoeid mocht worden met de punten. Bijna alle spelers en speelsters van Voltreffers waren een stuk kleiner dan de jongens en meiden van Triade. Dit was een aantal keren wel in hun voordeel. Bij rust stond het 0 tegen 2 voor Triade C. Na heel veel kans in de tweede helft mocht de bal er nog maar één keer ingaan. Martijn scoorde met een mooi afstandsschot het derde doelpunt in de wedstrijd. Complimenten voor het doorzettingsvermogen!