Geslaagde Benefietdag Triade 2011

By 21 augustus 2011 Nieuws

Zaterdag 20 augustus. De benefiet/afscheidsdag van het veld en de kantine van Triade. Na 36 jaar word er afscheid genomen van het veld en de kantine. Om 9.30u waren de voorbereidingen in volle gang.
Klik op lees verder voor de foto’s en verslag bij deze dag!

Er werden korven en palen opgezet, voor de jeugd clinic, onder leiding van Jan de Jager (trianer/coach PKC 1), Laurens Leeuwenhoek en Richard Kunst, beide spelers van PKC 1 en spelend voor het Nederlands team.
Na een woord van de voorzitter, om 10.00u ging daarna de clinic van start met ongeveer 40 jeugdleden van Triade. Jan de Jager gaf de uitleg en Laurens en Richard gaven de voorbeelden. Om in te komen werden er doorlopers genomen, maar dan op de leuke en moeilijk manier met één hand een doorloper nemen. Er werd goed geoefend door de groten en de kleinen. Voor de pauze werd er “wedstrijd” gedaan welk groepje op de mooiste, meeste bijzondere manier de doorloper werd genomen. Deze werd gewonnen door Nathalie, Harm Jan en Carolien.
Na een verfrissend glaasje drinken, werd er verder gegaan met het verdedigen. Voor de meeste korfballers is verdedigen niet echt hun ding. Ondanks dat is het wel heel belangrijk, dat de tegenstander moeilijk tot scoren kan komen, zodat jezelf met je team kan scoren.
De afsluiting was een “wedstrijdje” van 30 seconden tegen Laurens en/of Richard. Triade won deze wedstrijd?? Na een super leuke groepsfoto, zie hieronder, werd er afgesloten. Alle jeugdleden werden bedankt. Het was een leuke, leerzame en warme ochtend.
Om 12.15 trad Triade A aan tegen een delegatie van gemeente De Waard onder leiding van onze burgemeester Gradisen. Na een wat moeilijk begin ging het steeds beter, voor beide partijen. Vooral in de tweede helft waren er mooie acties te zien. De einduitslag werd 5 voor Triade A en 3 doelpunten voor team De Waard. Nogmaals dank voor deelname van het gemeenteteam!
Intussen waren de selecties speler(ster) al aan het warm draaien voor hun (oefen)wedstrijden tegen Reeuwijk en SKV.
Het is een mooie dag geworden, ook door het fantastische weer, is er een klein beetje afscheid genomen van de kantine en het veld. Helaas blijven we voorlopig nog spelen op het veld. Het nieuwe veld is nog niet gereed. De “nieuwe” kantine word zeer binnenkort wel ingebruik genomen, omdat De Treffer gesloopt gaat worden.
Alle jeugdleden, selectiespelers, tegenstanders, scheidrechters, toeschouwers en andere belangstellenden én natuurlijk de organisatie heel erg bedankt!!

[lg_folder folder="Benefietdag 2011" paging="true"]