De kop is er af……!

By 4 september 2011 Nieuws

De kop is eraf. Na een lange voorbereiding kwamen zaterdag 3 september alle teams van korfbalvereniging Triade in actie. Dit jaar met zelfs een nieuw jeugdteam, wat het totaal op 8 teams brengt; 3 senioren- en 5 jeugdteams.
De eerste speelronde leverde 3 overwinningen en 5 nederlagen op. Daarnaast natuurlijk weer een nieuwe korfbalervaring voor velen.

Na een uitgebreide voorbereiding voor de selectie, zijn olv. Yvonne Zaal en Dirk Kolkman de plaatsen voor het 1e en 2e team verdeeld. Na afgelopen donderdag nog beide oefenwedstrijden te winnen van ’t Capproen 1 en 2, begon zaterdag daadwerkelijk het serieuze werk.
Triade 1 nam het op tegen het onbekende en gedegradeerde GKV uit Den Haag. Vol vertrouwen begon het 1e team aan hun wedstrijd, maar binnen enkele minuten werden zij overbluft door de vliegende start van GKV. Alle aanvallen werden in 1x afgerond, daar was geen verdediging tegen bestand.
In de loop van de 1e helft kon Triade er pas iets tegenover stellen en beperkte ze de schade; 12-4. De 2e helft startte de groen-witten beter en kwamen ze nog knap terug tot 15-10. Door eenzijdig fluiten van de scheidsrechter liep GKV toch weer uit naar 21-11.
Een leerzame wedstrijd voor Triade die komende zaterdag thuis gebrandt zal zijn om tegen Paal Centraal te revancheren.

Triade 2 mocht het in hun uitwedstrijd opnemen tegen de Voltreffers uit Oosterhout. Het aantal eigen gemaakte doelpunten waren te weinig om met de overwinning ervan door te gaan. Met 9-7  nederlaag nam Diana Stuy tijdelijk afscheid van het korfbal. Volgend jaar voorjaar hopen we haar na een avontuur in het buitenland weer te mogen begroeten; succes!

Triade 3 kwam in hun uitwedstrijd 1 doelpunt te kort om een punt te pakken tegen Scheldevogels. Gelukkig wist Triade A wel punten te halen in een uitwedstrijd. Op het kunstgras in Waddinxveen werd Korbis netjes en proffesioneel verslagen. Via goed opgezette aanvallen kwamen de jonkies op voorsprong en doormiddel van goed verdedigen liepen zij uit naar 5-0. In de 2e helft begon de hitte ongetwijfeld meespelen, maar de overwinning was een feit: 3-6.

De rest van de jeugd mochten thuis een wedstrijden spelen. De eerste jaar B- en C-tjes (6-3 en 5-3) wonnen hun wedstrijd. Triade D verloor nipt hun wedstrijd met 2-3. Het nieuwe, jonge team van Triade E was enthousiast, maar verloor met 0-9 tegen een ploeg wat al langer korfbalt.

Al met al weer een lange dag korfbal, maar de kop is er af! Overwinningen en nederlagen zijn een feit. Er zullen nog velen wedstrijden volgen. Wil jij  ook een verslag maken van jouw wedstrijd, training of andere korfbalactiviteit? Leuk!
Stuur dit dan naar website@kvtriade.nl