Baggerwedstrijd Triade

By 27 september 2010 oktober 19th, 2010 Nieuws, Triade 1

Na 3 competitierondes met mooi weer, was het afgelopen zaterdag tijd voor meer nattigheid. Met zo her en der een fikse bui werden de natuurlijke korfbalvelden er niet beter op. Qua spel heeft het 1e team van Triade zich goed aangepast aan de omstandigheden; oftewel een ‘bagger’wedstrijd! De technisch leerzame training van afgelopen woensdag werd nog niet omgezet in een overwinning tegen SKV. Beide teams waren zeer matig en kwamen moeilijk tot scoren. In de 1e helft was er ontzettend weinig beleving en inzet van de groen-witten. Daardoor ging men de pauze in met een  5-2 achterstand. In de rust werd stoom afgeblazen wat resulteerde op meer initiatief in het tweede gedeelte van de wedstrijd. Waar de Sleeuwijkers 1 strafworp maakte in de gehele 2e helft, kreeg Triade de kans om aan te sluiten. Maar ook het moeizaam scorende Triade kwam niet verder dan 6-5. Positief was de terugkeer van Ivonne die dit bekroonde met een doelpunt. Verdere doelpuntenmakers: Gertjan v.d. Ree 2x, Marian Krupski en Jaap-Jan v.d. Berg beide 1x

Het 2e kreeg deze week een terleurstelling te verwerken door het uitvallen van Kirsten Zaal met een gebroken vinger. Tegen haar oude vereniging KCC viel weinig te halen. Triade werd getrakteerd op een 17-6 nederlaag en kon met lege handen weer huiswaarts.

Triade 3 heeft deze week de eer hoog gehouden. Waar vorige week nog een nederlaag plaatsvond tegen SKV, werden nu de punten wel binnengehaald. Op het modderige veld ging de 1e helft gelijk op. Uiteindelijk was het de thuisspelende ploeg die het voortouw nam en meer scoorde dan de tegenstander. Oftewel verdiende overwinning.

Het oudste team van onze jeugd verzuimde om de wedstrijd tegen GKV te winnen. In een ongetwijfeld erg gezellige wedstrijd was Triade A te lief voor hun tegenstanders. Doordat Triade veel kansen en 3 strafworpen hadden gemist, kwamen beide teams niet verder dan 3 doelpunten.

Zowel de C-jeugd als de D-jeugd kwamen tot een 2-2 eindstand. De C speelde met vlagen redelijk korfbal, maar voor een overwinning ontbrak het aan het afmaken.  De D had heel de 1e helft de touwtjes in handen en verzuimde een hogere tussenstand. De verslapping sloeg toe doordat ze met andere zaken bezig waren; modder, publiek en gezelligheid met tegenstander. Hierdoor mochten ze nog blij zijn met een puntje.
De E streed moedig en zorgde wederom voor een goede wedstrijd. Met dezelfde tegenstanders als vorige week werd het nu weer een bescheiden nederlaag; 1-4

Komende zaterdag spelen zowel het 1e als het 2e in Hellevoetsluis tegen ’t Capproen. In de poule van Triade 1 is alles nog mogelijk. Tussen de nr 1 en de nr 7 zit 3 punten verschil. Triade moet winnen om mee te blijven doen. De  tegenstander van het 2e  heeft nog maar 1 wedstrijd gewonnen, dus zijn er kansen om daar de eerste punten van het seizoen te halen.
Het 3e gaat op bezoek bij koploper Merwede. De jeugd mag wederom een volledig thuisprogramma afwerken, waar uiteraard weer voor de punten wordt gestreden.