3e speelronde voorjaar veld 2012

By 13 april 2012 Nieuws

Inmiddels is iedereen weer gewend om in de buitenlucht te korfballen. Of… Als maar geen wind staat en een warme zonnetje, dan is het buiten wel goed vol te houden. Maar het is nog geen zomer. Ook vandaag weer regen, maar voor zaterdag geven ze droog weer op, hopen maar dat dan ook geldt voor de velden waar de Triade teams aan de slag gaan.

In Barendrecht is het al vroeg licht, want om 9.00u begint Triade E hun wedstrijd. De jongste leden gaan hun uiterste best doen om te scoren en natuurlijk te winnen van Vitesse E.
Op het veld bij de kantine spelen de D, C, B, 3 en Triade 1 . Het tweede en de A kunnen dit weekend hun schoenen in de tas laten zitten, want zij hebben vrij. Na een te groot verschil vorige week, gaat de D nu wel voor de winst. Ook tegen Korbatjo D is de bal rond en kan mogelijk wel het voordeel uit vallen richting de D.
Rond 11.30u gaat de C op zoek naar punten en wel tegen GKV. Tijdens de tweede gespeelde wedstrijden hebben zij nog geen punt weten te pakken, wie weet tegen de Gorkumers… Altijd lastig PKC/Hagero B, tijdens de training werd er al druk over gesproken, verschillende tactieken zijn langs gekomen, maar uiteindelijk telt maar één ding, ook bij korfbal, dat is scoren. Er werd al tweemaal makkelijk gewonnen, nu dan ook tegen de Papendrechters?
Uit tegen Scheldevogels werd er door Triade 3 met 1 puntje verschil verloren. Waarschijnlijk word daar tijdens de wedstrijd anders over gedacht en zullen ook zij gaan voor de winst.
Voor Triade 1 is dit wel een wedstrijd om aansluiting te zoeken met de top. In Zuidland werd in september 2011 met 7 – 8 gewonnen, dus er zijn kansen. Maar ZKV zal daar iets anders overdenken, want zij hebben nog niets gewonnen tijdens de veldcompetitie. Daar het eerste vorige week, niet goed in de wedstrijd zat, zal het deze week wel laten zien dat ook Triade 1 kan winnen.

Iedereen veel plezier op de velden en denk aan Fair play!