2 Teams gewonnen, 3 verloren

By 6 november 2010 Nieuws

Zaterdag 6 november 2010. 1e speeldag in de sporthal de Reiger.

1e wedstrijd voor de E startte thuis om 9.00u tegen Movado, gevolgd door de C tegen Albatros. Om 17.50u begon de wedstrijd van de A tegen KCC, aansluitend het 3e tegen Nieuwerkerk om 19.00u. Het D team begon hun eerste wedstrijd in de zaal om 11.05u uit bij GKV te Gorinchem.

2 gewonnen duels en drie verloren. Dat is de uitslag van een korfbal dag van Triade op de 1e speeldag in het binnen seizoen. (Opmerking vanaf de tribune bij 3e, als een heer de bal over de grond rolt naar het andere vak: “Waaide het!”

Gelukkig was het prachtig weer in de sporthal de Reiger. Maar helaas niet twee keer in het voordeel van Triade. Wat wel een voordeel was, er werd gevochten, de duels werden aangegaan. Maar dat kwam niet door het weer in de sporthal. Triade wilde winnen!

De E speelde hun 1e wedstrijd binnen tegen Movado uit Dordrecht, helaas konden de jongens hun punten niet omzetten in winst. In de rust stond het 0-6 voor movado. In de eerste helf speelde Triade E te snel en gehaast, plaatste de ballen ook niet goed. Modavo was snel met het verplaatsen van de bal en scoorde makkelijk. In de tweede helft speelde Triade E wel beter dan de eerste helft. Ze speelde rustiger, plaatste de ballen nu wel goed waardoor Triade wel kansen kreeg maar die gingen er helaas niet in. Eindstand voor movado 0-14.

Het kampioensteam, dit keer met zeven spelers, heeft ook niet kunnen beginnen door de drie punten mee te nemen naar huis. Zij hebben verloren met 2 tegen 4. Triade keek al snel tegen een 1-0 achterstand aan, maar Stefani scoorde met een mooi schot de gelijkmaker. Na het wisselen van vak stond het vak met 3 spelers in de verdediging GKV wist zich hier maar weinig raad mee, GKV liep wel uit tot een 4-1 voorsprong. De rust stand werd bepaald door Maarten op 4-2. In de 2e helft verdedigden Triade erg sterk waardoor GKV geen doelpunten wist te maken, helaas kon Triade zelf ook niet meer scoren.

Voor de C jeugd was het een prima dag, ondanks dat zij een coach minder hadden langs de zijlijn, hebben zij wel de punten in huis gehouden door te winnen met 8 tegen 5 van Albatros. Het eerste doelpunt binnen gemaakt door Ard met een prima doorloper. De jongens waren dit keer goed opdreef en kwamen op een totaal van 6 doelpunten. Máár niet te vergeten, de meiden, Anne en Amy, beide ook goed voor 2 scores.

Kon er dan nog een keer gewonnen worden, mogelijk door de A. Tegen de A5 van KCC, kon niet worden gezorgd voor een overwinning. De eindstand werd beslist op 3 doelpunten voor Triade en 6 voor KCC. Het spel werd door beide ploegen niet goed meer gespeeld, de scheidsrechter had zijn handen vol aan het kalmeren van een aantal spelers tegen elkaar. Dit leidde uiteindelijk in een verwijdering van een jongen van KCC door onbesuisd gedrag.

Om 19.00u startte ook voor het 3e hun eerste wedstrijd in het nieuwe zaalseizoen 2010-2011. Helaas pakten de gasten uit Nieuwerkerk de openingsscore mee, bijna direct recht gezet door Martien met een fraai schot, waarvan er nog velen zouden volgen. Na een kleine voorsprong voor Nieuwerkerk, scoorde Dia en Marian, waarna de rust werd ingezet met een stand van 4 tegen 4.
Het spel van Triade was goed, snel en afwisselend, waar Nieuwerkerk het vooral moest hebben van individuen. Martien scoorde 5 tegen 4, gevolgd door Gijsbertine met 6 tegen 4, Esmeralda 7 tegen 4 en als laatste scoorde voor Triade Bert met 8 tegen 4. Nieuwerkerk wist er uiteindelijk nog twee doelpunten bij te maken, maar Triade 3 pakte haar eerste overwinning in de zaal met 8 tegen 6.