Zonnige zaterdag Triade!

By 11 september 2011 Nieuws

De 2e competitieronde is een feit! Triade mag terugkijken op een mooi zomerse dag met veel mooie wedstrijden. Alleen de wedstrijd van Triade 3 ging niet door, verder kwam iedereen in actie. 5 overwinningen en 2 nederlagen zijn het resultaat.
Daarnaast mocht er bij de thuiswedstrijden voor het eerst gebruik gemaakt worden van de nieuwe tijdelijke kantine; iets waar we met z’n allen tijdelijk dan ook trots op mogen zijn!

De jongste jeugdteams mochten allemaal een uitwedstrijd spelen. Triade E deed dit tegen Vriendenschaar en mocht daarin hun eerste doelpunt maken van dit seizoen. Geweldig! Helaas was dit niet voldoende voor de overwinning, maar het gaat steeds beter met onze supertalenten.
Triade D gaat ook steeds beter. In dit geval werd er gewonnen met 2-7 tegen Oranje Zwart.
Nog even wennen is het voor de C-ploeg. Voor het eerst dit seizoen een hogere korf, waar ze nog aan moeten wennen. Iedereen die deze periode heeft meegemaakt weet dat dat even tijd nodig heeft. Dus C-tjes: blijven oefenen en de volgende wedstrijd gaat vast beter!

Op één van de velden, van PKC/Hagero, speelde de B een prima wedstrijd. Tegen PKC B7 werd gelijk goed gestart door de jongens en meiden. De winst leek dichterbij te komen, door twee snelle doelpunten. Ook PKC scoorde twee keer. Maar naarmate de rust naderde werd er trager en moeilijker gespeeld. Kwam Triade dan in de problemen? Neeh, natuurlijk niet. Er werd keurig korfbal gespeelt, in de tweede helft. Triade B kwam terug van een achterstand, van 3 tegen 2. De heren waren het tegen PKC die de doelpunten maakte. De dames, niet te vergeten, gaven uiteraard goed weerstand tegen de dames van PKC. Het werd 4 voor PKC en 5 voor Triade B.

Een andere ploeg van Triade had ook geen probleem met hun tegenstanders. Triade A nam het thuis op tegen Vriendenschaar. Onder leiding van inval-coach Roelant verpletterde ze hun tegenstanders met 11-1, wat een prestatie!

Met de nieuwe kantine als “thuis basis” ging Triade 2, hun wedstrijd startten tegen DSO uit Klundert. De toplaag, van het veld, was op sommige plekken wat glad, maar gaf het tweede geen aanleiding om te verliezen van DSO. In een makkelijke pot, gingen de ballen er goed in. Waar het vorige week, een “droevige einde” werd en het niet afgemaakt kon worden, was DSO een goede tegenstander om de krachtsverschillen eens te laten zien. Triade kwam niet in gevaar en won met 13 tegen 10 van DSO.

Last but not least: Triade 1! Na de tegenvaller van vorige week had de hoofdmacht van Triade wat goed te maken. Paal Centraal was daarvoor misschien wel een geschikte tegenstander. Maar de groen-witten begonnen in de broeierige omstandigheden erg loom. Op het zware veld was het tempo veel te laag om te kunnen inponeren. Dit resulteerde in een matige 4-3 ruststand. Na de rust werd de knop omgezet, maar kon Triade geen afstand van de ploeg uit Delft nemen. Nog sterker, zij kantelde de wedstrijd naar een 7-8 voorsprong. Met nog een kleine 10 minuten te gaan en een frisse inbreng, werd Triade toch nog op tijd wakker geschudt. Na de gelijkmaker, deelde de Kirsten Zaal met 2 indentieke schoten de genadeklap uit: 10-8.
De eerste overwinning is een feit en dat smaakt naar meer. Volgende week mag dat ook gebeuren in de uitwedstrijd tegen ZKV.

Al met al een mooie dag voor Triade. De dag die uiteraard werd afgesloten met een 3e helft. Dit op de nieuwe locatie die er puik uitzag. Complimenten voor de klussers die er ook hier weer in geslaagd zijn om er een gezellige thuisbasis van te maken. Respect!