De Kangoeroe club is een sport- en spelaanbod dat Kv Triade aanbiedt aan kinderen in de leeftijd van 3 tot en met 6 jaar. Alle kinderen die worden aangemeld bij het KNKV als Kangoeroe Klup-lid ontvangen een Kangoeroe Klub T-shirt als welkomstcadeau.

Triade- Kangoeroe Klup
De Kangoeroe Klup traint in sportzaal Poortzicht, Waterlinie 1-3 te Nieuwpoort op zaterdagmorgen, de tijd wordt afgestemd met de ouders van de kangoeroe’s die in dat seizoen spelen. Zodra het veldseizoen begint trainen de kangoeroes op het kunstgrasveld.
Wilt u uw kind hiervoor aanmelden?
Neem dan contact op door een mail te sturen naar info@kvtriade.nl of door te bellen met 06-53668642

Waarom de Kangoeroe Klup?
De Kangoeroe Klup is in het leven geroepen om verschillende redenen. De belangrijkste reden is dat we graag zoveel mogelijk kinderen kennis willen laten maken met korfbal.De Kangoeroe Klup speelt in op maatschappelijke ontwikkelingen, zoals het steeds vaker voorkomen van obesitas bij kinderen en de aandacht voor waarden en normen.

Waarom gekozen voor de Kangoeroe?
De naam “Kangoeroe Klup” is gekozen, omdat de kangoeroe veel overeenkomsten heeft met vaardigheden die horen bij de korfbalsport, zoals snelheid, wendbaarheid en sprongkracht. Daarnaast heeft de kangoeroe een buidel die aan jonge kangoeroes bescherming en veiligheid biedt. De kangoeroe Klup is symbolisch gezien de buidel – een veilige en warme plaats – voor de jongste leden!
Door kinderen op jonge leeftijd aan de sport en aan een club te binden, kunnen korfbalverenigingen een positieve bijdrage leveren.

Scoro, Jumper, Funny en Spurt
De Kangoeroe Klup heeft 4 leden van et eerste uur namelijk Scoro, Jumper, Funny en Spurt. Deze kangoeroes vormden de basis van alles wat met de Kangoeroe Klup te maken heeft; de flyers, de website en kleurplaten. De Kangoeroe klup is niet gericht op het aanleren van korfbaltechnieken en het spelen van wedstrijden. Uiteraard hebben veel spelvormen wel een vette knipoog naar het korfbal.

Check alvast de site: Kangoeroeclub

Logo_Kangoeroe_Klup