Triade draait op volle toeren!

By 22 september 2013 Nieuws

Daar zijn we weer! Een nieuwe competitieronde heeft weer plaatsgevonden afgelopen zaterdag. Helaas gingen de wedstrijden van Triade C en Triade 2 niet door, maar verder kwam iedereen in actie. De conclusie die we over deze seizoenstart mogen trekken is dat het heel zo gek nog niet gaat. Alle ploegen draaien langzamerhand op volle toeren! Ook afgelopen weekend zijn er weer mooie resultaten geboekt en waar dat niet het geval was, is er ongetwijfeld een hoop geleerd!

Een lange reis had de hoofdmacht voor de boeg. Na 80 minuten rijden kwamen zij in Asten (onder Helmond) aan. De festiviteiten op het terrein van Klimop waren al gaande in verband met de opening van het nieuwe kunstgras veld.  Het leek erop dat het een beachkorfbalveld was door de grote hoeveelheid zand die op het veld lag.
Maar goed, na het voorstellen van beide partijen aan het publiek, kon de wedstrijd beginnen. Van tevoren was de ploeg gewaarschuwd voor de vliegende start die de tegenstander in huis had. Triade startte geconcentreerd en zorgde er voor dat ze niet overbluft werden. In de beginfase lag het initiatief toch bij Triade, maar ging de wedstrijd gelijk op. Zo’n 10 minuten voor de rust kwam het verschil op 2 te staan en zelf net voor de thee werd ruststand op 7-10 gezet.
In het 2e gedeelte moest het krachtsverschil verder uitgebreid worden. De groen-witten zette de schouders eronder en liepen gelijk gemakkelijk uit. Mooie combinaties zorgde er voor dat de juiste personen werden uitgespeeld, die het dan koelbloedig afmaakte. Richting het einde van de wedstrijd werden de touwtjes was losser gelaten en kwam Klimop weer wat terug. Maar de 1e overwinning in de 3e klasse kwam niet meer in gevaar en werd er verdiend gewonnen met 14-20.

In Gorichem was GKV een een maatje te groot voor het derde. Alhoewel er goed terug werd gekomen van een 7 – 0 achterstand naar een verschil van twee. Dit was bij een stand van 8 tegen 6 in het voordeel van GKV. In de tweede helft kwam Triade 3 maar 1x tot scoren en GKV liep makkelijk weg, eindstand: 20 – 7.
Triade 4 ging op bezoek bij Kinderdijk. Een bekende ploeg die zo’n beetje elk seizoen wel in de dezelfde poule zit. De ene keer wint Triade, de andere keer wint Kinderdijk….. geen peil op te trekken. Dit seizoen gebeurd er iets bijzonders, want zowel vorig week thuis als nu op vreemde bodem blijven de ploegen in evenwicht. Dit zorgt ervoor dat Triade 4 samen met, jawel Kinderdijk, bovenaan de ranglijst staat.

En wat ging het makkelijk….. we hebben het hier over de doelpunten van Triade A in hun thuiswedstrijd. Tegenstander Merwede stond bij rust met een ruime 9-1 achter en onze A-junioren waren duidelijk een maatje te groot voor ze. Na rust verzwakte de verdediging enigszins, waardoor er nog wat tegendoelpunten kwamen. Triade A bleef in ieder geval ook scoren en won uiteindelijk gemakkelijk met 16-6.
Het is voor de D nog wachten op een overwinning. Na een gelijkspel en een verloren partij, schrijft Triade D er nog een gelijkspel bij. Thuis tegen Kinderdijk D kwamen beide teams niet verder dan elk 3 doelpunten.

Jawel, ook Triade E draait op volle toeren. Zij pakten in Papendrecht weer twee punten af van PKC E. Ook vorige week in de thuis ontmoeting werd er gewonnen met 5 tegen 0. Nu was dit de ruststand, maar in het tweede gedeelte ging de E gewoon door met scoren. Uiteindelijk stopte de teller op 11. Helaas wel in het nadeel van PKC E. Lees verslagje hier.

Deze zaterdag werd er door de F op eigen veld een wedstrijd gespeeld. Het werd een heel spannende wedstrijd omdat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. Kinderdijk F en Triade F kwamen in de eerste helft niet tot scoren. Na de rust werd door beide F ploegen 1x gescoord. Dus weer een punt voor Triade F. Lees complete verslag hier.