Daar waren de punten…

By 15 september 2013 september 16th, 2013 Nieuws

Alle Triade teams kwamen in actie op zaterdag 14 sept. ’13. Er werd zowel in Nieuwpoort als in Rotterdam, Almkerk, Gorinchem en Dordrecht gespeeld. Ondanks het bij vlagen heftige weer, kwamen daar wel de punten. Want uiteraard zijn die nodig om hoog in een poule te eindigen.

Op zaterdag 14 september speelden de jongens en meisjes van de F hun eerste uitwedstrijd tegen OZC helemaal in Rotterdam. Na het warm lopen en inschieten werd er begonnen. Het ging al weer veel beter dan vorige week. In de eerste helft werd het aller eerste doelpunt voor de F gescoord.  Na de rust scoorde OZC ook nog een doelpunt en stond het gelijk. Door het geweldige teamwork van het hele Triade F team werd er nogmaals gescoord, waardoor de wedstrijd werd gewonnen met 2 tegen 1 voor Triade F. Lees hier het hele verslag.
Na een overwinning vorige week, was daar ook voor de E weer een overwinning. PKC E kwam op bezoek, maar had niets in te brengen tegen het goed spelende Triade E. Er werden maar liefst vijf doelpunten gescoord! Check hier het verslag van een speelster van de E.
Tegen de D van ACKC had daarentegen Triade D niet zoveel in te brengen, zij kwamen niet tot score. Het was daarom niet haalbaar om de punten mee te nemen. 8 tegen 0 was de einduitslag.
In Gorinchem werd GKV C makkelijk opzij gezet. Het spel was goed en het maken van doelpunten kon beginnen. Dat hoefde geen tweede keer gezegd te worden tegen de C. Er werden maar liefst tien doelpunten gemaakt door Triade C, GKV C scoorde één keer.
Na een nipte verliespartij vorige zaterdag, had de A iets recht te zetten. En daarvan was Oranje Wit A de pineut. Triade A had de touwtjes in handen en maakte het sterk af. In Dordrecht werd het 6 tegen 9 in het voordeel van de A.
Het eerste gelijkspel van de zaterdag. Triade 4 kwam niet verder dan een 5 tegen 5. In een lastige wedstrijd, was Kinderdijk niet van plan om de punten zomaar weg te geven.
En toen begon het te regenen en ook nog eens hard te waaien. Triade 3 en Albatros hadden last van de weersomstandigheden. Gelukkig bleven de scores wel aan de goede kant van het scorebord staan in het voordeel van het derde. 8 – 5.
Waar vorige week in Zwijndrecht relatief simpel een overwinning werd gepakt. Was het tegen Vriendenschaar een ander verhaal. Triade 2 moest alle zeilen bij zetten om de aanvallen te laten lukken, maar ook om tot scores te komen. De kansen waren er ruim, helaas gingen de vrije kansen er niet in. Uiteindelijk werd er in de laatste minuut door het tweede de winst afgedwongen. In deze spannende strijd stopte het scoreverloop bij een 6 tegen 5 voor Triade 2.

Vooraf werd al voorspeld dat het een spannende en gelijk opgaande strijd zou worden. En daar was uiteindelijk ook niks aan gelogen. Triade 1 speelde voor het thuispubliek tegen Ready ’60 uit Roermond. Aan beide kanten werd er hard gewerkt om de doelpunten te maken en eigenlijk een verschil te maken in de wedstrijd. Het leek erop dat er met 6-6 gerust zou worden, maar een schitterende aanval werd prima afgerond in het voordeel van de groen-witten.
Gelijk na rust kwam het verschil van 2 doelpunten op het scorebord 8-6 en later ook 10-8. Maar echt een gat slaan lukte niet voor Triade en zo merk je de klasse van de ploegen op dit niveau dat ze altijd doorgaan en kunnen aanhaken. De ploeg uit Roermond boog de achterstand vlak voor het eindsignaal zelfs om in een voorsprong, maar van twee-en-halve meter werd koelbloedig de 13-13 gemaakt. Opnieuw een remise, wat betekent dat er weer een punt binnen is!

Namens het wedstrijdsecretariaat, graag uw/jouw aandacht:

Helaas  moeten we constateren dat al in de eerste twee speelweekenden  het  wedstrijdsecretariaat is geconfronteerd met vele afschrijvingen en zij veel tijd  hebben besteed aan het regelen van invallers. Dit kan en mag niet de bedoeling  zijn, korfbal is een teamsport en je teamgenoten rekenen op je. Daarom de vraag  aan ouders, spelers en speelsters om alleen in uiterste nood af te schrijven.