Wat een spektakel!

By 21 oktober 2012 Nieuws

Zaterdag 20 oktober werd er opnieuw veel gescoord, vooral tijdens de senioren wedstrijden ging de bal meerdere keren door de mand. Ook bij de jeugd teams werd veel gescoord, zij speelden allen tegen GKV.

Door de slechte omstandigheden van de afgelopen zaterdag werden er wedstrijden gespeeld op de inhaal zaterdag. Rond 9.00u begon de kampioenswedstrijd voor de D. Voor de wedstrijd werden de haren van de spelers nog even in de clubkleuren gespoten, om zo de tegenstander een beetje bang te maken. Na een goede warming-up en wat doorloopballen, kon de wedstrijd beginnen. Er werd heel goed begonnen, alleen was al snel duidelijk dat GKV niet voor niets bovenaan in de competitie stond. Wat konden zij goed verdedigen! De D kwam maar af en toe aan aanvallen toe. In de verdediging deed de jeugd hun best, maar na een tijdje viel toch het eerste doelpunt voor GKV. Helaas was de D niet in staat om nog 2 keer te scoren, maar GKV deed dat wel. In de rust werd er met elkaar afgesproken dat het wel heel stoer zou zijn als we tegen zo’n goede tegenstander zouden scoren en met dat doel werd er begonnen aan de tweede helft. Dit pikte de spelers goed op, want in de tweede helft is het ze gelukt om maar liefst 2 keer tegen GKV te scoren. Wat waren de coaches trots op hun spelers; langs de lijn gaven ze elkaar zelfs een ‘high-five’. De wedstrijd eindigde in 2-8. Lees ook het complete verslag van de coaches van de D.
GKV C kwam op bezoek bij Triade C. GKV moest verslagen worden om mee blijven dingen voor een eerste plaats. Maar door prima spel, soms zeer snelle aanvallen en heel veel kansen wist de D ook hun laatste partij op het veld te winnen. De Gorcumers gingen naar huis met lege handen. Er werden maar liefst zeven doelpunten gescoord, wat net niet hun record is, want dat blijft staan op het veld van 12 doelpunten. Nu is het afwachten wat de uitslag is Albatros C tegen ACKC C (is nog niet bekend). Bij winst door ACKC is ook Triade C (gedeeld) kampioen. Mocht Albatros weten te winnen, dan blijft de C op een heel mooie tweede plaats staan.
Als je aan sport doet kan het alle kanten op. Dat geldt in dit geval ook voor de B. Zij kwamen één puntje te kort om kampioen te worden. Door helaas één nederlaag, komen zij net niet bovenaan te staan in de ranglijst. Maar zij sluiten dit veldseizoen goed af op een keurige tweede plaats. Zij speelden tegen GKV B, wat een bekende ploeg is, daar werd in het verleden ook al makkelijk van gewonnen. Dit keer was dat ook het geval. Maar toch niet helemaal op een simpele manier. GKV kwam met zeven personen het veld op. Dat leverde al gauw een situatie op, waar de B geen raad mee wist. Het is altijd even instellen, voordat er gekorfbalt kan gaan worden. Toen uiteindelijk de korf gevonden werd, was het een kwestie van afmaken. En dat deden zij dan ook. GKV B werd met 11 tegen 0 naar huis gestuurd.

Ook een inhaalwedstrijd voor het tweede. Merwede kwam op bezoek en pakte ook hun punten weer mee. Triade 2 wist 7 doelpunten te scoren. Bij de Sliedrechters ging de bal goed rond en was de afronding bijna perfect te noemen. Zij konden 23 keer juichen.
Reflex stond onderaan in de lijst en stond daar nog steeds na de wedstrijd tegen Triade 1. Na een korte tijd spelen stond het 4 – 0 voor Triade, maar ook Relfex liet het er niet bijzitten en zette alle zeilen bij om Triade bij te houden. Dit lukte dan niet helemaal, maar zij maakte het Triade wel lastig om meer te kunnen scoren zeker in de eerste helft. Bij rust: 7 – 1.
In de tweede helft, werd Reflex op sommige momenten wat fysieker en agressiever, maar de heren en dames van het eerste gingen gewoon door met scoren. In de tweede helft werd het 11 tegen 3. De eindstand na 70 minuten korfballen: 18 – 4. Er zijn foto’s gemaakt tijdens de wedstrijd, klik dan hier.