Triade C onverslaanbaar!!!

By 21 oktober 2013 Nieuws

Het werd de zaterdag van erop of eronder, oftewel feest of teleurstelling. Voor de C liep dit net goed af. Zij pakten in een spannende strijd ongeslagen het kampioenschap. Triade A kon in een rechtstreeks duel met Korbatjo helaas niet de vlaggen uithangen. Verder helaas veel rode vakje bij de uitslagen op de site, wat inhoudt dat er helaas het een en ander verloren ging. Vermeldingswaardig het groene lichtpunt van Triade F, die opnieuw hun wedstrijd wist te winnen.

Dat Triade C een prima veldseizoen zou draaien, dat weet je nooit vooraf. Maar zo terug kijkende zijn zij echt een Kampioensteam. Zij wisten alle wedstrijden te winnen. Maar liefst 52x werd er gescoord én maar 11 doelpunten tegen. Hun grootste overwinning was tegen HKC C, toen werd het 13 tegen 3. In Sliedrecht ging het niet echt gemakkelijk. Triade C kwam op een redelijke voorsprong, 2 – 5 bij rust. Maar Merwede kwam terug tot 5 gelijk. Máár gelukkig ging in de allerlaatste minuut de bal er alsnog in. Triade C ongeslagen kampioen! Lees hier het complete verslag

Nog zo’n mooi verhaal: Triade F. Hun eerste seizoen op dat grote korfbalveld. Maar het lijkt erop alsof ze helemaal niet onder de indruk zijn, want afgelopen zaterdag werd zelfs een derde wedstrijd gewonnen. En zo zijn zij heel knap 2e geworden in deze poule. GKV F2 werd in Gorinchem met 1-2 verslagen. We mogen als vereniging trots zijn op al onze jeugd, maar ook zeker op deze supertalentjes.

De prestaties van Triade D mogen we natuurlijk ook niet onderschatten. Dit jaar een niveau omhoog gegaan, maar zeker niet kansloos. De laatste wedstrijd ging jammerlijk verloren, maar ze mogen zeker trots zijn op de stevige middenmoot positie die er behaald werd. Nieuwe ronde en nieuwe kansen in de zaal….. gewoon hard blijven trainen met z’n allen….. dan zit er misschien volgend seizoen nog meer in.

Een prima seizoen draait ook Triade A. Voor het eerst dit jaar behoren ze tot de oudste jeugd op het veld. Maar deze junioren status hebben ze afgelopen wedstrijden een mooie groen-witten kleur gegeven. Helaas konden zij dit niet bekronen met het hoogste podium. Maar het is duidelijk dat ze prima meekunnen op dit niveau en we zeker nog meer van ze gaan horen. Afgelopen zaterdag moesten ze in een ‘off-day’ wedstrijd hun meerdere erkennen in kampioen Korbatjo uit Oud-Beijerland.

In Zwijndrecht had de wedstrijd van Triade 3 enige vertraging opgelopen én waarschijnlijk daardoor starten zij niet scherp genoeg. Er kwam kans op kans op kans, maar de bl wilde niet door de korf. Daardoor pakte Albatros wel een voorsprong en bleef Triade 3 achter de feiten aanlopen. 7 tegen 5 was de uitslag.

Met nog twee partijen te gaan, was daar eerst de uitwedstrijd voor Triade 4 – Spirit. Aankomende zaterdag speelt het vierde thuis tegen Spirit. Op het veld van Spirit kon het vierde Spirit niet bij houden met scoren. 11 – 8.