Korfballen in de kou…?

By 5 februari 2012 Nieuws

Allemaal uitwedstrijd stonden op het programma. De gladheid was voor het grootste gedeelte weggestrooid en mocht iedereen uiteindelijk na hun wedstrijd weer veilig thuiskeren. Schaatsen in deze tijd is een logisch gevolg van al die kou. Voor sommige ploegen pakte deze extra training en voorbereiding goed uit in de ‘warme’ zaal. Voor 2 ploegen zijn de spelers misschien toch iets te vermoeid aan de wedstrijd begonnen en konden op die manier niet voor een overwinning zorgen.

In een “nieuwe” sporthal zijn tegenwoordig, gelukkig, de palen met korven bevestigd via de grond. Helaas voor Triade 2 was in de tweede hal bij Oranje Wit één paal met korf kapot. Er werd daarom gespeeld op een losse paal met voet. Oranje Wit mocht in de eerste helft aanvallen op de goede paal, maar tijdens de rust kwam er opeens nog een “goede” paal met korf tevoorschijn. Dit zou betekenen dat Oranje Wit weer kon spelen op die “goede” korf. Triade maakte bezwaar en gelukkig vond de scheidsrechter het ook te lang duren, dus de losse korf bleef staan. Voor de eindstand maakte dit niet uit, het tweede verloor met 14 -7.
Triade 3 moest heel de zaterdag wachten, maar uiteindelijk vertrokken zij ook om 19u30 vanaf de kantine. Wederom wat jeugdig talent dat meeging. Tegen Albatros wist het 3e te winnen met 7-10. In de gehele wedstrijd namen de groen-witten het initiatief en gaven de voorsprong niet meer uit handen.  Door deze overwinning weten ze zich te handhaven op een verdienstelijke 2e plaats.

Eerder op de dag mocht Triade A al genieten van een verdiende overwinning. In een ‘o-zo-gezellige’ sporthal in Hardinxveld wisten ze te winnen van de dames van Vriendenschaar. Het eerste gedeelte was nog een beetje onwenning en voorzichtig, maar bleef Triade aan de goede kant van de score. 2e helft werd er meer uitgeprobeerd en goed uitgespeelde aanvallen werden met een doelpunt beloond. Ondanks de late vorm van een tegenstandster die 4 van de 5 schoten scoorde, bleef Triade A makkelijk overeind; 7-12.
In Zwijndrecht was het ook koud, maar gelukkig niet in sporthal Develstein van Albatros. De jongens en meiden van de B hadden het waarschijnlijk wel koud, want ze stonden al snel met veel doelpunten achter. Tweede helft was goed, alleen was het verschil te groot. 11 -3 voor Albatros B.

Triade C heeft een knappe uit-overwinning tegen Ventura Sport geboekt. Op de ranglijst zijn de ploegen aan elkaar gewaagd en zo klinkt de uitslag ook als een spannende wedstrijd. Toch de felicitaties aan Triade C voor hun 4-6 overwinning.
Ook Triade D heeft een uitwedstrijd gespeeld….. wil je weten hoe dat is afgelopen?????
Kijk dan snel op de teampagina van Triade D: https://www.kvtriade.nl/teams/triade-d/wedstrijdverslag-triade-d/