Zonnige zaterdag vol korfbal!

By 18 mei 2014 Nieuws

Wat (een) fantastisch weer om te mogen korfballen! Voor alle Kv Triade teams, maar natuurlijk ook voor heel korfballend Nederland. Alhoewel dit ook weer nadelen heeft; denk maar eens aan kramp als je te weinig water hebt gedronken. Toch werd dit door het juiste drinkbeleid voorkomen en bleef een ieder op de been.  Lees maar snel verder of het ook mee heeft gewerkt om de overwinningen te pakken!

Het was al een drukte van belang tijdens de ochtendwedstrijden van Kv Triade. Om máár iets te noemen; Triade F1 kon het verschil maken. In uiterst spannend wedstrijd, liepen de ploegen gelijk op. Ze gaven elkaar geen ruimte om het verschil te maken. Zowel de thuisploeg als de bezoekers, PKC F, deden wat ze konden, maar het bleef na 40 minuten spelen gelijk. 4 tegen 4. Dit betekend dat Triade F, het nog zelf in de hand heeft. Er moet volgende week uit tegen Albatros gewonnen worden om kampioen te worden of PKC F moet de punten laten liggen.
Op het kunstgras in Gorinchem speelden GKV F tegen Triade F2. In hun poule spelen ze elk maar één keer tegen elkaar. Dus met de einduitslag kon het alle kanten opgaan. Er was wel één ding die van tevoren bekend was, GKV F had nog maar één wedstrijd weten te winnen. Er waren wel kansen op een eerste overwinning. Maar wat jammer, de winst ging naar GKV F bij een eindstand van 1-0. Toch hebben de kids weer lekker plezier gehad met korfballen tijdens deze schitterende dag.

Het eerste doelpunt was voor de bezoekend ploeg, Kinderdijk E. Bijna direct daarna stond het weer gelijk. Triade E kon niet voorkomen dat Kinderdijk verder uitliep naar 1 tegen 4. Maar ook gesteund door het publiek werd het verschil iets kleiner, 2-4. Helaas voor Triade E, zij hebben er alles aangedaan, werd de eindstand: 3 tegen 5 voor Kinderdijk.
Triade D had een uitwedstrijd om snel te vergeten. In Papendrecht werd er met ruime cijfers verloren: 12-2. Op zich ook niet gek van tegen de ploeg die al kampioen is en elke keer met ruime cijfers winnen. Om het seizoen goed af te sluiten is het zaak om in de laatste wedstrijd de keurige 2e plaats veilig te stellen.

De A-junioren van Triade snakken al weken naar een goed resultaat. De trainingen waren fanatiek en gretig. Dit werd dan afgelopen zaterdag dan ook beloond met een mooie uitoverwinning tegen koploper Vriendenschaar. In een spannende wedstrijd won Triade A met 8-9 en is daardoor ook rode lantaarndrager af.

De spelers van Triade 4 keken zaterdagmorgen eens naar buiten en zagen dat het een mooie dag was om lekker te korfballen. Laatste trainingen wordt er meer en meer gehamerd op het afmaken van de kansen en Zevenbergen zou daar een mooi slachtoffer van kunnen worden. De 1e helft verliep zonnig en redelijk wat kansen werden verzilverd. Na rust leek het erop dat de zonnebril op ging en werd het ineens een stuk lastiger. Ondanks dat Zevenbergen nog iets terug deed, kwam Triade 4 nooit echt in gevaar: 6-3!
Tijdens hun laatste partij van dit seizoen, mocht het eigenlijk wel gebeuren. Die winst pakken. Triade 3 tegen Albatros. Ook kwamen zij elkaar in de zaal al tegen, toen werd er eenmaal gewonnen. Al snel keek het derde tegen een achterstand aan. De kansen waren er voor beide ploegen. Albatros zat er steeds dichterbij dan Triade 3, maar het geluk was dan aan de kant van het derde dat de Zwijndrechters niet scoorde. Aan het einde van de tweede helft werd het spannend, heel spannend. Bij een stand van 6 tegen 7, was de bijna laatste aanval voor Triade 3. Die werd verspeeld, Albatros nam over, ook daar ging de bal niet door de korf. De laatste aanval was dus voor het derde, de bal moest door de korf, maar helaas…

Zonder coach Ruud trad Triade 2 zaterdag aan tegen Oranje-Wit. Een wedstrijd tussen 2 ploegen die allebei dit seizoen nog niet wisten te winnen. Het begin was voor de groen-witten, maar daarna namen de ‘Schapenkoppen’ het spel over. Tot ver in de 2e helft leek het erop dat ook deze wedstrijd verloren zou gaan, maar de strijd werd nog niet gestaakt. En juist dat zorgde voor een spetterend slot van de wedstrijd die met een beetje meer geluk nog een knappe overwinning zou opleveren. Op karakter houdt Triade 2 dus een punt over na deze 11-11 remise.
Zaterdag speelde Triade 1 in een thuiswedstrijd tegen het hoger geklasseerde Keizer Karel uit Nijmegen. De laatste weken komt de hoofdmacht beter in vorm en dat werd vorige week al beloond door de knappe overwinning tegen de kampioen. Gesteund door het publiek en het lekkere weer begon Triade enthousiast aan hun laatste thuiswedstrijd. Een 3-0 en 5-1 voorsprong beloofde een mooi begin. Toch hadden de bezoekers geen zin om voor niets naar Zuid-Holland te komen en startte een inhaaloffensief. Dit resulteerde in een 8-5 ruststand. Na de thee zagen we opnieuw Triade met het initiatief en Keizer Karel die steeds dichterbij wilde komen. Triade liep uit naar 4 punten verschil, de Nijmegenaren knokte zich weer terug naar een verschil van 2. Maar kleiner werd het gat niet en was de overwinning definitief toen de goed fluitende scheidsrechter op 17-15 het laatste fluitsignaal gaf. Opnieuw een mooie teamprestatie die er toe leidt dat er nog een kleine kans is op de 2e plaats. Deze plaats geeft recht op promotiewedstrijden voor naar de 2e klasse. Dan zal er wel moeten gewonnen worden van de nr. 2 NKV en zal nr. 3 Ready ’60 moeten verliezen tegen kampioen BMC. Maar goed…… dat zien we volgende week wel weer!