Zon, hitte en vermoeidheid bij Triade!

By 9 mei 2016 mei 11th, 2016 Nieuws

Als we de verhalen mogen geloven was het kamp van de jeugd in 1 woord GEWELDIG! Van donderdag tot zaterdag hebben zij de omgeving van Nunspeet onveilig gemaakt. Check hier het filmpje van het kamp. En natuurlijk ook de foto’s. Fijn dat de meeste jeugd niet hoefde te korfballen op zaterdag……. maar hun leiding des te meer. In de volle zon mochten ze vol aan de bak om de punten in Nieuwpoort te houden. Of dat gelukt is, lees je in het verslag hieronder.

Triade A1 heeft met 8-4 van nexus gewonnen. Heerlijk weertje om te spelen op deze zaterdagochtend. Ze begonnen slap waardoor ze 0-2 achter kwamen, maar de A-jeugd wist zich al snel te herpakken en wist de korf te vinden. Dit resulteerde in een 6-3 voorsprong bij rust. Tweede helft had iedereen toch wel last van de hitte, waardoor er in totaal maar drie doelpunten zijn gemaakt. Maar hoe dan ook, opnieuw twee winst punten voor Triade A.

Daarna mocht het 4e aan de bak. In de poule staan er veel ploegen dicht bij elkaar en dat was ook terug te zien in de wedstrijd. Triade 4 stond alleen aan de verkeerde kant van de score. Er werd helaas verloren met 1 doelpunt verschil. Bij rust stond het nog 5-3 voor Triade, maar toch nog weggegeven en met 9-10 verloren.

In het zon overgoten Nieuwpoort werd de voorlaatste wedstrijd van Triade 3 gespeeld tegen Vitesse uit Barendrecht. Veel goede aanvallen werden opgezet en er mocht veel geschoten worden. Helaas gingen de doelpuntjes er niet in, maar ook Vitesse was niet goed in de afronding. In de 2e helft ging het beter en kwamen de doelpunten wel te voorschijn. Sommige lukte dat zelfs met hun laatste krachten. Het leverde sowieso de winst op van 7-4 en dat vond Triade 3 meer dan best.

Ook bij Triade 2 een aantal kampgangers, maar het verschil met de ‘fitte’ spelers was niet te merken. Dat kan natuurlijk iets zeggen over de kampgangers, maar misschien wel meer over de rest. Hoe dan ook, deze wedstrijd heeft niet het resultaat opgeleverd wat het hoopte. Triade 2 en Gemini maakte er een gelijk opgaande strijd van, maar aan het einde van de wedstrijd werd er toch een bruggetje van 3 doelpunten geslagen. Het leek genoeg te zijn voor de overwinning, maar in de slotminuut wisten ze toch nog langszij te komen; 10-10. Duur puntverlies!

Triade 1, met Robert van Renswoude in de basis, mocht aanvangen tegen RWA 1. Waar Triade moeite had om de aanval neer te zetten, had RWA hier duidelijk minder last van en kwam gemakkelijk tot scoren. Hierdoor was er al snel een voorsprong en RWA leidde met 6 doelpunten verschil. Toch bleef Triade strijden en zette echt mooie aanvallen neer. Maar net wanneer onze hoofdmacht probeerde dichterbij te komen, stonden de scherpschutters bij RWA weer klaar. Het was een wedstrijd vol met strafworpen en vrije ballen aan beide kanten. Maar toch bleef RWA de sterkste. Het was een wedstrijd waarbij de sfeer tussen de ploegen goed was en het publiek werd op hun beurt ook weer bedient door het hoog aantal doelpunten. Uitslag 19-30. Triade hoopt dat de scheidsrechter, die zich met nog 15 minuten te spelen moest laten vervangen, zich weer beter voelt en wil Henk Boxma bedanken voor het overnemen, zodat de wedstrijd direct uitgespeeld kon worden.