Zaterdag 4 oktober: winstpuntendag Triade!

By 6 oktober 2014 Nieuws

Na het zien van heel veel talenten op het schoolkorfbaltoernooi van afgelopen woensdag, mochten de professionals van Triade zaterdag 4 oktober weer aan de slag. Opnieuw een mooie korfbaldag, wat natuurlijk voor oktober uniek is. En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen zijn de punten. En we mogen met trotst zeggen dat er ook een hoop (doel)punten zijn gepakt. Van de 10 wedstrijden die er gespeeld zijn, wisten 7 ploegen te winnen. En het extra vermelden waard was de 1e overwinning van Triade F1! Hoe deze dag verder verlopen is lees je hieronder.

Triade F1 was afgelopen zaterdag goed gefocust in hun wedstrijd tegen… De kids van Triade F1 hebben erg goed gegooid en gevangen, wat een spannende 3-4 overwinning tot gevolg had. Wat ongelooflijk goed van dit team, wat hierdoor de eerste overwinning van het seizoen wist te behalen.
Triade F2 had het lastiger tegen hun tegenstanders. Er werd dan ook helaas verloren met  0-6 tegen Kinderdijk.

Het is altijd afwachten en bekijken hoe een tegenstander zal gaan spelen. Vooraf wist Triade D dat de ploeg die op bezoek zou komen dat zij bovenaan in hun poule staat. Dat geeft dan mogelijk al een gevoel van…. Merwede D nam al snel de leiding,  maar de D van Triade liet zich niet zomaar overlopen. Met goed spel, was het bij rust 9 tegen 0 voor Merwede. Na rust gaf Triade D de bezoekers teveel  ruimte en dat bleek ook na het laatste fluit signaal van de scheidsrechter.  0 tegen 24.

Triade C won hun thuiswedstrijd met 5-4 tegen PKC. Een van de coaches van Triade C schoof het niet onder stoelen of banken en omschreef zijn emoties kort na de wedstrijd als volgt: “Bam, proud! Wat een collectieve prestatie van de C. Alle lof naar deze kanjers. Goede lijnen werden gelopen, waardoor we de tegenstander de baas waren”.

Ook goed op weg is Triade B. Zij reisde af naar Oosterhout waar De Voltreffers B de tegenstanders waren. Opnieuw een welverdiende overwinning en zo maken zij zich op voor de kampioenschapswedstrijd van volgende week tegen ACKC. Mooi om te zien in deze wedstrijd was dat iedereen belangrijk is in dit team en dit keer weer andere wisten te scoren, waardoor de 3-9 een feit werd.

The A-team van Triade draait ook lekker in hun competitie. Een leuke 1e helft, een gemakkelijke 2e helft en daar was het resultaat. Door deze 10-5 overwinning tegen KCR blijft Triade A medekoploper in de poule.

Triade 4 had een leuke dag in het vooruitzicht, want de bbq zou extra goed smaken als er eerst van De Voltreffers gewonnen werd. Helaas kwam het 4e niet verder dan een 4-8 thuisnederlaag. Gelukkig deed dat, na de eerste teleurstelling verwerkt te hebben,  geen afbreuk op de verdere gezellige ’team-bbq-avond’!

Triade 3 mag je wel de ‘Duitsers’ van het Triade noemen. In de voetballerij betekend dat je op het laatste moment nog weet te winnen. Nu werd er vorige week al nipt met 1 punt verschil gewonnen, deze week in de thuiswedstrijd tegen DSO gebeurde dat opnieuw. Maar voorlopig is er niemand die daar om maalt, want na 3 wedstrijden spelen zijn er nog geen punten gemorst. Prima 7-6 overwinning dus!

Triade 2 mocht ruim een uur afreizen naar het Zuiden. In Bergen op Zoom wachtte Scheldevogels extra lang (wedstrijd begon uiteindelijk 20 minuten later) op Triade 2. Onze ploeg begon, zoals veel wedstrijden dit seizoen, niet fel en niet scherp. Er werd halverwege de 1e helft tegen een 5-1 achterstand gekeken. Met 3 doelpunten in 3 mooie aanvallen binnen 4 minuten, kwamen de groen-witten weer terug in de wedstrijd. Deze ‘flow’ werd de 2e helft doorgezet en vanaf 8-8 nam Triade het initiatief geheel over en gaf de voorsprong niet meer uit handen. Dit resulteerde in een mooie 13-10 overwinning!

Ook een eind rijden mocht de formatie van Yvonne Dols. In Asten (voorbij Eindhoven) stond Klim Op klaar om de strijd aan te gaan met Triade 1. Na de overwinning van vorige week mocht Triade zich koploper noemen, maar daar was de 1e helft weinig van te zien. Of het nu de warmte was, de lange reis of de tegenstand van Klim Op, Triade was nog niet in goede doen. De ploeg uit Asten was in die fase lekker scherp, maar gelukkig kon Triade aanklampen tot een 9-8 achterstand bij rust. Na de thee een andere frisse ploeg die eigenlijk in de eerste 10 minuten de wedstrijd deed kantelen. De achterstand werd omgebogen naar een 9-13 voorsprong en liet men zien dat de 1e helft een vergissing was. De wedstrijd werd gecontroleerd uitgespeeld, ondanks dat de thuisploeg in de laatste minuut nog terug kwam tot 13-15. Ook deze lastige obstakel is genomen en zo rest volgende week nog de lastige thuiswedstrijd tegen de nr.3  NKV als afsluiting van het 1e gedeelte van de veldcompetitie.