Zat het weer mee of zat het tegen?!

By 24 september 2018 Nieuws

Een volle competitieronde werd er afgelopen zaterdag gespeeld. Het weer zat in ieder geval niet mee, tenminste voor de meeste ploegen. Veel wind en regen waren aan de orde van de dag. Maar zat het op het veld mee of tegen? U leest het in de verslagen van de teams.

Triade F1 mocht het opnemen tegen PKC. Ze stonden al snel achter met 3-0. Met de super speler in het veld werd het 3-1, waarna PKC 4-1 scoorde. Ook bij Triade ging de doelpuntenmachine draaien en ruststand was 11-7. In deel III werd er van beide kanten niet gescoord. Triade had de verdediging goed staan en de ballen werden onderschept. PKC wist in de laatste toch nog uit te lopen naar 14-7. Strafworpen werden wel gewonnen met 2-3.

In Dordrecht nam Triade E1 het op tegen Deetossnel. Vol goede moed begon de E1 aan de wedstrijd. Al snel stonden ze met 3 puntjes voor. Deze lijn werd doorgetrokken en Triade was duidelijk de bovenliggende partij. 1-13 Weer winst dus!

Het zat ook bij Triade E2 weer mee. Zij namen het in Zwijndrecht op tegen Albatros. De eerste 10 minuten ging Triade snel van start met een 0-4 voorsprong als gevolg. Hierna was de scherpte er een beetje af wat zorgde voor een tegendoelpunt. Gelukkig kwamen er na de rust weer mooie en snelle aanvallen van de groen-witten en zorgde weer voor de punten (2-8)!

Triade D mocht het thuis opnemen tegen Albatros. Na een geweldige overwinning van vorige week hadden ze er natuurlijk weer zin in, ook al was het nog wel een beetje vroeg. Triade startte goed, maar daarna bleven de doelpunten aan beide kanten weg. Er werd veel geschoten, maar er in gingen ze niet. Kwam dit door het weer? Met een krappe 2-1 voorsprong gingen ze rusten. De 2e helft kwam niet meer in gevaar, zeker niet meer na de 3-1.

We gaan door met winnen en komen dan bij de teams van de C uit. Triade C1 tegen ACKC. Een tegenstander die, zo bleek wat betreft het spel, gewaagd was aan Triade. Er waren veel kansen, maar wisten deze niet zo goed te benutten. Uiteindelijk wel een winst partij met 4-2.
Triade C2 mocht tegen PKC C5. Ondanks het weer werden de punten toch gepakt. Triade zette duidelijk in op de doorlopers en haalde daar hun doelpunten uit. Verdedigend ging het in het begin prima, maar na de rust wist de C2 de hele aanval van PKC knap stil te leggen. Eindstand: 4-1.

Een klinkende overwinning mogen we noteren voor Triade B. Het leek er wel op dat zij geen last hadden van het weer. Triade had er zin in en wist wat ze moesten doen. Triade gaf 100% en kwam al snel op een 6-0 voorsprong. Merwede gaf tegenstand en kwam terug tot 8-2 bij rust. De B kreeg de opdracht om rustig te blijven en de scoren uit te breiden. Dit deden ze goed en er werd veel gescoord. Eindstand: 17-7.

Triade A1 speelde tegen Merwede A3. Triade begon met nieuwe vakken aan de wedstrijd. Alleen door de regen en het wennen aan de vakken liep het spel niet heel lekker en werd er gerust met een 1-5 achterstand. De tweede heft ging iets beter, maar helaas was het nog steeds niet goed genoeg en verloor Triade A met 3-9.

Triade 4 uit tegen Korbatjo. Op gras in de regen, dus ook een paar mooie glijpartijen gezien. De eerste helft ging gelijk op, wel bij rust 6-4 achter. In de 2de helft kregen ze de wind van voren, vielen de schoten tekort en lukte het om maar 2x te scoren. In Oud-Beijerland gooide de tegenstanders er nog een paar bij. Eindstand: 9-6.

Triade 3 ging op bezoek in Middelharnis bij Good Luck. De wedstrijd werd gestart en ook de regen begon, na een bliksem start stond het 0-2 voor Triade. Helaas ook letterlijk, dus werd de wedstrijd stil gelegd. Na een schuilpauze werd de wedstrijd hervat en werd het 1-3 bij rust. Tweede helft bleef het gieten en iedereen was op de huid toe nat. De handjes koud en alles ging niet zo makkelijk meer. Met als gevolg dat Good Luck dichterbij kwam en zelfs uiteindelijk met 7-6 won. Helaas geen lucky voor Triade, het zat ze niet mee!

Triade 2 mocht afgelopen zaterdag tegen Korbis spelen. Deze wedstrijd werd op eigen grond gespeeld en na de pot die het 2e vorige week had neergezet waren ze vol goede moed! De wedstrijd begon en al snel stond het 2-0 voor Triade, vanaf dat moment liep het een beetje gelijk op. Helaas wist triade net niet de punten te pakken die nodig waren om te winnen. Wel hebben ze er wederom als één team gestaan. Het was een wedstrijd waar de teams erg aan elkaar gewaagd waren en tot het laatste fluitsignaal werd gestreden. Helaas niet de punten, maar wel een ijzersterke wedstrijd neergezet. Eindstand: 11-13.

Het geluk had de hoofdmacht van Triade de afgelopen 2 wedstrijden niet, maar zou dat nu weer zo zijn? Het begin van Triade 1 tegen Thor 1 uit Rotterdam op het Nieuwpoorts kunstgrasveld was matig en de doelpunten bleven achter. Echter verdedigend stond het als een huis, waardoor er vertrouwen werd gegeven aan het aanvalsvak van de groen-witten. Langzamerhand kwam Triade op gang en kon met een 7-4 voorsprong worden gerust. Op basis van eerdere ervaringen tegen Thor was een voorsprong nooit genoeg in de rust. Thor heeft vaker terug kunnen komen. Met de koppies op scherp ging Triade de 2e helft in en met geduldige mooie aanvallen over alle schijven kwam Triade goed in haar spel en had Thor absoluut geen kans meer op een overwinning. Triade, verdiend, winnaar! 17-8.