Witte ronde met veel invallers bij Triade!

By 13 februari 2017 Nieuws

In meerdere opzichten was het weer een hele kunst om afgelopen zaterdag iedereen te laten korfballen. Van te voren werden er door coaches en het wedstrijdsecretariaat overal spelers vandaan getoverd om alle teams compleet te krijgen. Op de dag zelf was het een witte wereld en mochten de chauffeurs hun best doen om iedereen veilig om bestemming te krijgen. Beide krijgen hiervoor dikke complimenten. Of dit ook aan de teams gegeven kan worden…. lees snel verder!

Triade F trotseerde zaterdag de sneeuw richting HKC F en dat is niet voor niks geweest. De uitslag is uiteindelijk 3-19 geworden voor Triade! Uiteindelijk werd er goed over gespeeld en naar de vrije man gespeeld en de kansen werden afgemaakt!

Triade D2 moest tegen ACKC, een tegenstander die ze in deze competitie nog niet eerder hadden gezien. Ze begonnen met een goede start van 0-1. Dat konden ze alleen niet volhouden en stonden ze in de rust achter. In de 2e helft probeerde ze nog terug te komen maar helaas. Doordat bij ACKC het plaatsen en het onderscheppen beter ging, werd de eindstand uiteindelijk 12-4.

Triade D1 nam het op tegen Oranje-Wit D. Op papier stond deze ploeg maar 1 plaats lager, maar qua wedstrijdpunten is het verschil groot in het voordeel van Triade D1. Toch liep het niet deze wedstrijd en moest de D1 capituleren bij 4-1. De punten bleven in Dordrecht.

De C-jeugd nam het op tegen koploper G.K.V. In een matige wedstrijd verloor de jeugd kansloos met 10 tegen 4. Aanstaande zaterdag spelen ze tegen Vios en hopelijk gaat het dan een stuk beter met de gewenste overwinning als gevolg.

Zaterdag mocht Triade naar Vlaardingen. Triade A1 speelde tegen Twist A2 die als laatste in de poule staan. Ze gingen er met veel moed in en hadden er zin in. Maar dit werd al gauw anders. Ze kwamen al snel 3-1 achter. Gelukkig konden onze junioren zich herstellen en kwamen met moeite op 7-8 in de rust. Na de adempauze konden ze het goed volhouden om voor te blijven staan en werd er uiteindelijk met 12-15 gewonnen!

Triade 5 nam het op tegen OZC. Ook wel weer een leuk; een onbekende tegenstander voor deze ploeg. OZC scoorden snel en gemakkelijk, toch konden Triade 5 in deel I nog aardig bij blijven (6-5). Deel II was een ander verhaal en de 17-6 eindstand zegt dan ook genoeg.

Triade 4 mocht zaterdag tegen Vriendenschaar korfballen. Het werd een spannend wedstrijd, tot nu toe wist Triade 4 al hun wedstrijden nog te winnen. Bij rust was het 3-3, maar daarna ging het weer een stuk beter. Iedereen was op elkaar ingespeeld en ze gingen weer scoren. Verdedigd  sterk, aanvallend scoren bezorgde ook deze 8 competitiewedstrijd de winstpunten. Eindstand: 6-9. Met 100 doelpunten in de plus en 59 tegen een prima prestatie. Zeker als de concurrenten ook nog eens punten laten liggen.

Afgelopen zaterdag mocht ook Triade 3 met een gehavend team afreizen naar Maassluis. Na een gelijkopgaande
eerste deel van de eerste helft  was het Triade die uiteindelijk met een kleine voorsprong ging rusten. (6-8)
Na rust een ontketend Triade. Binnen een paar  minuten liep Triade uit naar een 12-6 voorsprong. Maassluis kwam nog even terug tot 15-11, maar was hierna volstrekt kansloos. Via 19-11 werd er uiteindelijk een 24-13 eindstand genoteerd op het scorebord.

Triade 2 mocht het laat in de avond nog opnemen tegen Vriendenschaar in Bodegraven. Ze begonnen de wedstrijd slecht en als snel stond het 5-0. Maar toen ging de knop om en kwam de inhaalslag. Rust 7-6. Ook de 2e helft ging goed al bleven de verschillen klein. Het werd spannend, maar in de laatste minuut kwam de verlossende 9-10 op het scorebord. Toch had Vriendenschaar nog een antwoord en werd de wedstrijd in een 10-10 remise beëindigd.

Triade 1 reisde af naar IJsselstein om tegen de nummer 2 in de ranglijst, Fortissimo 1, haar wedstrijd te spelen. Thuis in de Reiger trok Fortissimo pas in het laatste  kwartier van de wedstrijd de overwinning naar zich toe. Waar wel achteraf werd gezegd dat Triade de kansen had om te winnen. Doel van Triade 1: plezier. Kan niet meer promoveren en kan niet meer degraderen. Vol strijdlust ging de wedstrijd van start. Fortissimo begon scherp, maar Triade bleef bij. Daarna had Triade moeite met aanvallen opzetten en keek voor rust al tegen een achterstand van 6 doelpunten aan. Na rust probeerde triade nog bij te komen, maar jammer genoeg stonden de heren van Fortissimo op scherp. Uitslag 22-14.