Wisselend succes bij start zaalcompetitie!

By 9 november 2014 november 14th, 2014 Nieuws

Zo zijn we weer aangekomen bij de zaalcompetitie. De afgelopen weekenden schijnt het zonnetje nog bijzonder goed, maar toch heeft iedereen van Triade de weg naar de zaal weer gevonden. Nog niet alle ploegen kwamen zaterdag aan bod. De teams die dat wel deden kwamen met wisselende resultaten huiswaarts. Via deze weg in ieder geval dank aan invallers, chauffeurs en supporters die het spelen van de wedstrijden weer hebben vergemakkelijkt.

Er waren al twee Triade ploegen vroeg op pad. Het is dan altijd maar afwachten hoe spelers en speelsters hierop reageren, dat geldt natuurlijk ook voor de coaches. Bij ADO in ‘s-Gravendeel, was het nog even wennen voor de thuisploeg. Zij werden overtroffen door Triade E. Door goed spel, kwamen de kansen gevolgd door de scores. De eerste punten voor de E van Triade zijn al binnen. Het verschil was te groot, dat is ook te zien in de einduitslag: 0 tegen 8. Het tweede achttal dat al om 9.00u mocht spelen, dat pakte niet in het voordeel van Triade C uit. Tegenstander Conventus was sterker dan onze C-ploeg. Ondanks de flitsende start en ondanks de groei in hun spel, werd er toch verloren met 10-5.

Triade F2 mocht ook voor het eerst in de zaal gaan korfballen. Op bezoek bij HKC was er een spannend en aangenaam duel te zien. De gelijk opgaande strijd werd helaas wel gewonnen door de thuisploeg, die na de 3-3 stand met nog een doelpunt aan het langste eind trok.
De oudste jeugd binnen onze vereniging gingen op bezoek bij k.v. Vlaardingen A1. Een spannende en fysieke pot, waar het regelmatig op  het scherpst van de snede aan toe ging. Maar er kwam toch een terechte winnaar uit de strijd en in dit geval was dat Triade A die met de juiste inzet de punten naar huis namen. Einduitslag: 11-13.

Nadat Triade 3 op het veldseizoen op het erepodium had gestaan, begonnen ook zij weer met lege handen aan de nieuwe zaalcompetitie. Gelijk een lastige pot tegen GKV. Het duurde lang voordat het eerste doelpunt viel en bij rust keken ze ook tegen een 5-3 achterstand aan. Na de pauze werd er terug geknokt en leken ze op de 1e overwinning af te gaan. Helaas werd er niet doorgezet en moesten de spelers van Triade 3 toch genoegen nemen met een gelijke stand: 8-8.
Na een goede najaar-veldcompetitie begon ook Triade 1 aan hun zaalseizoen. Tegenstander k.v. Vlaardingen was, net als bij Triade A, de eerste tegenstander. Gelijk een sterke tegenstander die gedegradeerd is uit de 2e klasse. Dat hebben de groen-witten geweten ook, want de 1e helft werd het bij vlagen weggespeeld. Enerzijds door de klasse van de tegenstander, anderzijds door het matig optreden van Triade. Hierdoor stond er bij rust al een groot verschil op het scorebord en was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Na rust herpakte Triade zich enigszins en liet het meer strijd zien. k.v. Vlaardingen bleef alleen ook doelpunten maken, waardoor het verschil niet kleiner werd. Door deze duidelijke nederlaag staan de groen-witten weer met beide benen op de grond.