Wisselende resultaten voor Triade!

By 7 april 2013 Nieuws

Wat weten de korfballers van k.v. Triade nog van hun eerste wedstrijd in twee vakken spelend? Dat zal voor sommige senioren wel een tijdje geleden zijn, maar voor Triade E was het dan zover. Zij speelden hun eerste partij in een groot veld. Voor de andere Triade teams, was het halen en brengen van de punten.

Het was koud, gelukkig weinig wind, maar nog geen zon. De jongens en meisjes van Triade E maakten zich op voor hun wedstrijd in een groot veld. Voor de supporters en coaches was het spannend hoe ging deze wedstrijd verlopen. Vooral in de eerste helft kon de E het tempo van PKC E spelend goed bijhouden. De bal opbrengen van de verdediging ging goed, alleen het aanvallen dat is nog wel lastig in zo’n groot veld. En de door de tegenstand van de E van PKC kwamen er geen doelpunten. In de tweede helft, liep PKC E makkelijk weg bij de E van Triade. Het werd 0 – 9. Wat weet u/jij nog van je eerste wedstrijd?

Ook voor Triade D kwam een ploeg uit Papendrecht naar het veld bij de kantine. PKC D had ook last van het koude weer, vooral de handen worden dan al snel koud. En dat was vooral te zien tijdens de eerste helft. Veel ballen kwamen niet aan, maar ook de Papendrechters hadden daar last van. De scores tijdens de eerste 25 minuten vielen tegen, maar de tweede 25 minuten brachten daar verandering in. Triade D zetten een versnelling erbij en wist te winnen: 7 – 2.

Vooraf werd in de poule van Triade C opgekeken naar ploegen als ACKC en Albatros. Vorige week werd er al gewonnen in Almkerk en afgelopen zaterdag wisten de jongens en meiden ook de ploeg uit Zwijndrecht te verslaan. 6-2 was de stand na het laatste fluitsignaal van hun eerste thuiswedstrijd tegen Albatros C. Een prima start dus in deze competitie voor de C, maar de weg is nog lang!

Na een gelijkspel vorige week, wist de B wat hen te doen stond. Merwede B kwam op bezoek en hoe. Al snel werd duidelijk dat Merwede B niet onderschat moest worden. De doelpunten kwamen, maar meegaan in dat tempo lukte de B niet. Ondanks het harde werken van onze B-tjes werd het na een klein uurtje korfballen 3 – 8 voor de bezoekers

Triade A ging zonder coaches op pad naar Movado uit Dordrecht. Een gelijkopgaande 1e helft zorgde voor een 7-7 ruststand. Pas later in het tweede gedeelte wist Triade A het verschil te maken. Mentaal gingen de kopjes bij de thuisploeg hangen, waarvan onze junioren optimaal profiteerde. Dit betekende opnieuw een overwinning (8-12)! Maarre….. iets met strafworpen missen????? Meer informatie: vraag gerust maar aan iemand van Triade A! 😉

Triade 3 is hun competitie prima gestart. In hun thuiswedstrijd tegen NIO namen ze van het begin af de touwtjes in handen. Toch was het de jonge generatie van NIO en de even haperende aanval van onze senioren die voor de aansluiting zorgde. Voor rust werden alsnog de kaarten geschud en na rust werd het verschil alleen maar duidelijker. Triade 3 heeft deze wedstrijd verdiend gewonnen met 11-6.

In Hendrik Ido Ambacht, werd de eerste veldwedstrijd gespeeld door het tweede. Het begin was prima, maar al snel werd duidelijk dat het er niet in zat voor Triade 2. DVS ’69 wist in een te rustige partij de punten te behouden: 14 – 4. Reactie van een speler: ‘Ik wil het er niet over hebben’ zegt genoeg. Toch zal er komende week ongetwijfeld worden terug gekeken op deze matige vertoning van Triade 2.

De streekderby van Triade 1 tegen Ter Leede uit Leerdam leverde de volle winst op. Vooraf mocht dat ook wel verwacht worden tegen de jonge ploeg uit de onderste regionen. Maar eerlijk is eerlijk dat Ter Leede qua spel aan het groeien is en wat vechtlust betreft blijft doorgaan.
De eerste helft was dat verdedigend aan de kant van Triade in ieder geval niet te zien. De groen-witten gaven veel ruimte weg en waren te nonchalant, wat we niet van ze gewend zijn. Aanvallend was die inzet er wel en alleen op basis van kwaliteitsverschil ging Triade met een voorsprong rusten.
De tweede helft moest er verdedigend uit een ander vaatje getapt worden was de opdracht van een terleurstellende coach. Gelukkig kreeg ze dan ook een beter vervolg te zien. Na de thee werd er een tandje bijgeschroefd en kwam Ter Leede maar 2x tot scoren. Op het winderige veld eindigde de wedstrijd in een 8-17 overwinning voor de ploeg uit Nieuwpoort/Langerak.