Wisselende resultaten Triade!

By 16 september 2012 Nieuws

Opnieuw een korfbalzaterdag achter de rug. Alle ploegen van Triade mochten aantreden. De wedstrijden hebben wisselende resultaten opgeleverd. Wedstrijden werden gemakkelijk gewonnen of juist met veel moeite. Andere ploegen konden geen vuist maken en verloren (onnodig). 1 ding is zeker….. iedereen is weer lekker sportief bezig geweest en er alles aan gedaan om te winnen.

KC Dordrecht E was ook al vroeg uit de veren, om te gaan spelen tegen Triade E. Vorige week werd er met een monsterscore Vriendenschaar verslagen. Maar de ochtend zon gaf de jongens en meiden niet de extra kracht om het KC Dordrecht heel moeilijk te maken. Met de strafworpen werd er wel gewonnen met 5 tegen 0. Dat was helaas ook de eindstand van de wedstrijd, alleen dan in positieve zin voor de korfballers uit Dordrecht.

Triade D heeft ondertussen de smaak te pakken. Opnieuw werd er gewonnen en stond er een grote uitslag op het scorebord. De 1e jaars D-tjes van Triade namen het in hun wedstrijd op tegen Merwede in Sliedrecht. Er werden maar liefst 10 doelpunten gemaakt en de tegenstanders konden er daar maar 1 tegenover zetten.

Korfbal speel je met acht personen in twee vakken. Voor de C gelde dat niet helemaal vanochtend. Zij begonnen met zeven spelers aan hun wedstrijd tegen Albatros. Er werd gestreden, hard geroepen naar elkaar, máár alles mocht helaas niet baten. Voor de C geen overwinning: 2 tegen 8.

De oudste jeugdteams van Triade, aspiranten B en junioren A, wisten beide hun wedstrijd te winnen. Tegen respectievelijk Merwede en DeetosSnel / Volhuis werd een vervolg gegeven aan de gewonnen wedstrijd van vorige week. In Sliedrecht werd het opnieuw een makkie voor Triade B en won het met 1-15. Met een doelsaldo van +26 (28-2) ziet het er voorlopig rooskleurig uit.
Zo ziet het er ook uit voor de A-tjes, die het wel lastiger hadden in Dordrecht. Met name in het begin van de wedstrijd liepen ze achter de feiten aan, maar bleven aanklampen. Net zoals vorige week werd er dan toch na rust het verschil gemaakt. Verdedigend lekker scherp, aanvallend kan beter, maar toch de punten binnen. Positief dat alle dames gescoord hebben en een ieder in dienst van het team speelde. Knappe overwinning van 6-10 als gevolg!

Opnieuw wist het senioren 3 niet te winnen. Vorige week werd er dan wel gelijk gespeeld, afgelopen zaterdag werd er helaas verloren. Ondanks jeugdige inbreng werden onze korfballers met 13-9 weer naar huis gestuurd door RWA.

In Breda, waren er geen punten te halen voor Triade 2. Na al een snelle 3 – 0 achterstand, bleef het tweede zeker de eerste helft achter de feiten aanlopen. Terda stond bij rust met 7 tegen 3 voor en Triade kreeg een peptalk om de scherpte weer op te zoeken tijdens de tweede helft. Het bakkie thee en de peptalk, werkte wel, alleen het verschil met de tegenstanders bleef te groot om eens echt het verschil te maken. 15 – 9 de score na 70 minuten korfbal. Er mag genoemd worden dat 3 dames van de A een prima wedstrijd hebben gespeeld.

De hoofdmacht van Triade kon wel hun goede lijn van vorige week doorzetten. Misschien niet qua niveau, maar wel wat betreft de overwinning. Dat het lastiger zou worden tegen De Corvers was van te voren wel duidelijk. In Langerak begon Triade opnieuw voortvarend en liepen ze met 3 schitterende doelpunten uit naar 3-0. Achteraf een gaatje dat nooit meer gedicht is door de spelers uit Hilversum.
Toch ging niet alles vanzelf. Het tempo zakte behoorlijk in en de aanvallen werden te makkelijk afgeslagen. De Corvers konden op deze manier blijven hopen. De rust werd in gegaan met een 7-4 voorsprong. Na de thee werd zonder goed te spelen de wedstrijd definitief naar de goede kant getrokken Er werd uitgelopen naar 10-4. Met name door sterk optreden van het verdedigende vak. Aanvallend bleef het tempo te laag om in de buurt te komen van het niveau van vorige week. Dit had enerzijds met de druk van de tegenstander te maken, maar anderzijds zat er ‘lood in de schoenen’. Dat werkte uiteraard niet echt mee. Mooi dat op inzet en wilskracht toch deze wedstrijden tegenwoordig winnend afgesloten kunnen worden; 13-7!
Genoeg materiaal om na te spreken en op te pakken tijdens de trainingen. Volgend weekend staat er weer een finale op het programma. Er wordt afgereisd naar Kockengen om de  uitwedstrijd tegen ESDO te spelen.