Wisselend succes Triade teams

By 4 oktober 2015 Nieuws

Tijdens een zeer volle korfbal dag voor Kv Triade, waren de uitslagen ook wisselend. Het gebeurt niet vaak, maar alles kwam voorbij tijdens deze speelronde. Winst door vijf ploegen. Gelijk voor Triade 2 en vijf teams wisten niet de punten te behouden. Hoe de wedstrijden zijn verlopen, kunt u/jij lezen hieronder. Ook een verslag van het school korfbaltoernooi op woensdag 30 september.

Met maar liefst 160 kinderen was het veld goed gevuld met de school jeugd van de scholen hier in de omgeving. Op vier velden verdeeld over vier poules met 19 teams streden de jongens en meiden om maar één doel. Winst! Door het perfecte weer, kwamen de acties en de doelpunten vanzelf. In de finale bij de groepen 5 en 6, kwam Eben Haezer team 1 als winnaar naar voren. Bij de groepen 7 en 8, ging de winst naar Groot-Ammers: Rehoboth 2.

Dan gaan we naar zaterdag 3 oktober:
Voor zowel de E2 als de D2 kwamen de doelpunten wel. Maar hun tegenstander scoorde er meer. In Dordrecht ging de E2 onderuit tegen Oranje Wit E met 11 tegen 2. Het was op het veld in Nieuwpoort, geen succes voor de D2. Zij verloren met nul scores tegen 10 van Albatros D.
De beide “eerste” teams van de E en D wisten wel een overwinning te pakken. Tegen Vriendenschaar vielen de doelpunten vanzelf en daarmee pakte Triade E1 hun derde winst partij. Het werd 1 tegen 8. In Zwijndrecht, konden de spelers van Albatros D moeilijk de korf vinden. Voor Triade D1 was dit een stuk gemakkelijker. Zij namen de twee punten mee naar huis. Voor hen was dit hun tweede wedstrijd die ze wisten te winnen. De uitslag was nul tegen zes.
Ze stonden al bovenaan in hun poule met drie gewonnen wedstrijden. Daar komt na zaterdag nog eens twee punten bij, dus een gewonnen wedstrijd. ACKC C wilde niet helemaal meewerken, want kwam wel tot vier scores. Maar liet het daarbij. Triade C zetten het vizier nog maar eens op scherp en kwam tot negen doelpunten. Uitslag: 9 – 4.
Uit Gorinchem kwam de B van GKV naar Nieuwpoort om te spelen tegen Triade B. De B heeft uit alle wedstrijden 2 punten naar huis genomen en dat was wederom het doel van GKV. GKV kwam al snel op een 2-0 voorsprong en Triade B kwam moeilijk op gang. Ruststand: 4 tegen 4. Na de felle woorden in de rust en de juiste aanwijzingen hoe er gescoord kon worden, werd de B de 2e helft beter en beter. Door prachtige aanvallen en de juiste mensen uit te spelen. Werd er een overwinning gepakt: 7 tegen 11.
In Schiedam speelden de A van Triade tegen Nexus A. De coaches van Triade A konden het spel van de A niet plaatsen met de vorige wedstrijden. Er ontstond een achterstand van maar liefst zes doelpunten. Tijdens de tweede helft heeft Triade A zich herpakt en verdedigend vooral sterk gespeeld. De 2e helft werd wel gewonnen met zes tegen vier, maar na het fluitsignaal stond er wel 12 tegen 9 op het scorebord.
Triade 4 speelde een goede wedstrijd tegen Zevenbergen. Aanvallend werden er veel kansen gecreëerd en werd er vaak geschoten, helaas kwamen er maar drie doelpunten uit voort. Met maar 1 puntje meer won Zevenbergen uiteindelijk.
Winnen dat gaat Triade 3 nog prima af. Na al de afgelaste wedstrijden werd er af gereisd naar Ridderkerk, waar zij het de laatste 10 minuten van de wedstrijd nog lastig maakte voor zich zelf. Want KCR voelde de kans schoon om de winst te pakken. De voorsprong van vier doelpunten gaf Triade 3 bijna weg. Uitslag: 10 – 13.
Met een 5 tegen 2 achterstand ging Triade 2 de rust in. Het team wist de afgelopen wedstrijden nog geen punten te pakken, ondanks dat zij er zeer dichtbij waren. In het tweede gedeelte van de partij, was Triade aan de betere hand en kwamen de doelpunten. Maar of WION scoorde en het tweede kwam gelijk of andersom. Tegen het einde aan werd het steeds spannender, maar er mocht een punt in Nieuwpoort blijven. Eindstand: 9 tegen 9.

Het eerste mocht optreden tegen de geduchte tegenstander KVK. KVK begon fel en al snel op een voorsprong van 0 tegen 2. Triade knokte zich terug en met een steeds beter spel gedurende de eerste helft kwam het eerste op een gelijke hoogte en ging met een voorsprong bij 8 tegen 7 de rust in. Het doel na rust was om de voorsprong gelijk op twee punten te zetten, maar Triade was Triade niet meer. KVK profiteerde hier van. De uitslag: 9 tegen 15.