Wisselend resultaat bij 1e thuisdag Triade!

By 26 november 2018 Nieuws

Het zaalseizoen is ook voor Triade begonnen. Veel korfballers kijken er al weken naar uit. De start was afgelopen zaterdag met een thuisdag, waarin 11 ploegen in actie mochten komen. Na bijna 12 uur Sporthal de Reiger gevuld te hebben, was het resultaat wisselend. 6 ploegen gingen er met de volle buit vandoor, terwijl de andere 5 teams met lege handen stonden. Benieuwd hoe deze wedstrijden gegaan zijn?

De E1 mocht de ochtend beginnen met een pot tegen Kinderdijk. Triade startte heel sterk en het eerste doelpunt viel al binnen 5 seconden. Triade was helemaal de baas. Dat resulteerde in een 18-0 eindstand! Een super begin van deze dag en ook zeker voor de competitie.
Triade E2 moest ook om 9 uur tegen Sporting Delta E3. De tegenstander begon fel aan de wedstrijd en scoorde al snel de eerste paar doelpunten. Mogelijk waren de kids van Triade nog niet helemaal wakker. De 2e helft was ondanks de achterstand een stuk feller. Maar Sporting Delta bleef ook knokken en liep uiteindelijk steeds verder uit (4-9).

Triade D1 had het in hun thuiswedstrijd erg zwaar. Tegenstander RWA had er frisse zin in en wist ook de wedstrijd met 6-12 te winnen.

Triade C1 had nog een appeltje te schillen met SKV, de laatste veldwedstrijd werd er namelijk van ze verloren. Door een flitsende start van 2-0 is de C1 de hele wedstrijd niet meer in gevaar gekomen. Ze gingen uiteindelijk rustig korfballen, soms iets te. De 10-6 overwinning is een mooi begin, maar ook zeker weer genoeg trainingsstof.

Triade C2 nam het op hun eerste thuisdag op tegen ACKC C4. De wedstrijd begon met een snelle voorsprong voor de C2. Dit konden ze helaas niet volhouden en zagen ACKC langszij komen. Doordat er geknokt werd was ze waard waren hebben de jongens en meiden van de C2 toch een zwaar bevochten overwinning binnen gesleept. (4-3).

Triade B speelde zaterdag tegen Merwede. Op het veld was dit al een lastige tegenstander gebleken. Triade had het lastig om de bal in de ploeg te houden en meerdere kansen te creëren. Dit resulteerde in een 3-5 achterstand bij rust. De 2e helft was de C2 even niet bij de les en sloeg Merwede een gat van 4 punten wat ze niet meer te boven kwamen. Een eindspurt leverde niets meer op (8-9).

Triade A mocht het opnemen tegen Movado A. Na een goede oefenwedstrijd een week eerder gingen ze als een team het veld op en dat heeft in het resultaat mogen blijken. Triade kwam al snel op voorsprong. Toch werd het halverwege de wedstrijd nog even spannende met een tussenstand van 11-10. Echter liet Triade het hier niet bij zitten en bouwde dit uit naar een mooie 16 doelpunten tegen 13 van Movado. De eerste punten van het seizoen zijn binnen.

Triade 5 moest tegen het jeugdige GKV spelen. Het bleef eerst lang 1-2, maar in de eindfase van de 1e helft liep de ploeg uit Gorinchem uit naar 4-7. Op zich speelde Triade 5 wel goed, maar speelde GKV net iets slimmer. De 1ste helft liep het ene vak beter dan het andere vak en helaas was dat de 2de helft omgekeerd. De veldkampioenen zijn niet helemaal weggespeeld, maar hebben wel verloren met 8-13.

Triade 1, die Kirsten Ritmeester en Jeanette Schenk met coachende rol langs het veld hadden, startte uitstekend aan het zaalseizoen met een fel bevochten 24-20 overwinning op het uit Zeeland komende blauw-wit. Met de nieuwe samenstelling door het stoppen van de dames Kirsten Ritmeester en Diana Kant was het in het eerste kwartier duidelijk dat er nog goed gezocht moest worden naar elkaar. De 0-4 achterstand was al snel een feit. Met fel en scherp spel werd dat gat echter niet groter, maar kon nog niet gedicht worden bij rust (8-11). Daar waar Triade vaak niet scherp de kleedkamer uitkomt na rust, was nu geen sprake van. Op karakter kwamen de groen-witten langszij bij 14-14 en konden de wedstrijd totaal naar hun hand zetten. Blauw-wit had geen antwoord op de schoten van Triade en zorgden verder voor weinig gevaar zodat de wedstrijd beheerst uitgespeeld kon worden. Het uitvallen van Brendan Ritmeester was een smetje op de wedstrijd, maar de eerste punten van het seizoen zijn een feit!

Triade 2 mocht het net als het eerste opnemen tegen Blauw-Wit. Het voorbeeld was gegeven, maar de winst ook echt pakken was niet vanzelfsprekend. Toch stond er na afloop een overtuigende 17-9 overwinning op het scorebord en mag de selectie terugkijken op deze ontmoeting met Blauw-Wit.

Triade 4 speelde als laatste van de avond tegen Maassluis. Het was een pittige tegenstander wat her en der fysiek speelde. Triade knokte goed terug na een achterstand van 3 punten en door het creëren van de juiste kansen kwamen ze terug tot 5-5 bij rust. Toch kon Triade niet tegenhouden dat Maasluis de 2e helft toch Tweede helft ging Maasluis op dezelfde voet verder en liepen uit naar 10-14.