Winst en verlies voor KV Triade

By 30 september 2012 Nieuws

Na een week van veel regen en veel wind, werd het zaterdag een prima korfbaldag. Vooral in de ochtend een heerlijk zonnetje om bij te korfballen. De wedstrijd van het eerste werd afgezegd door hun tegenstander, zij kwamen niet in actie, maar alle andere teams van Triade wel.

Op het kunstgras van HKC kwamen twee Triade ploegen in actie. De E begon om 9.30u. De eerste helft was wel voor de E, alleen konden zij elke keer net niet scoren. De E van HKC wist daar wel een punt te pakken. Na een lekkere beker limonade, in de rust, werd het verschil steeds groter tijdens de tweede helft. HKC kon makkelijker scoren dan Triade. De E had wel kansen, alleen werd dan net niet de bal gevangen of ging de bal over de achterlijn. HKC E won met 7 – 0.
Rond de klok van 11.00u kwam ook Triade D in actie tegen HKC D. Helaas kon de overwinningstocht niet worden voorgezet. De D had nog niet verloren op het veld, alleen daar kwam zaterdag een eind aan. HKC D kwam met meer kansen goed weg en pakte de punten: 5 -2.
Triade C kwam, zag en overwon. Kinderdijk C had niet veel in te brengen tegen het spel van de C. Zij lieten de bal goed rondgaan en de Kinderdijkers hadden het nakijken. Eindstand: 0 tegen 4.

In Almkerk speelde de B tegen ACKC B. Het werd 1 tegen 0.

Triade A heeft zeer goede zaken gedaan in de competitie. Concurrent GKV uit Gorinchem kwam op bezoek en ging zonder punten weer naar huis. De junioren van Triade waren scherper en hadden een beter veldspel. Vooral in de beginfase werd er een basis gelegd voor de overwinning. Via een 2-0 gingen ze door naar een 4-2 voorsprong en tevens ruststand. Goed uitgespeelde aanvallen werden beloont met een doelpunt. Na de thee moest de aanval geduld hebben, maar bleef de verdediging super scherp. Uiteindslag 5-2 en is dit team nog steeds ongeslagen!
Ook NIO had niet veel in te brengen tegen het derde. De “bekende” tegenstanders, kwamen tot drie doelpunten. Triade 3 had een scorende heer in het veld staan, hij scoorde vier doelpunten van de zes. Wat genoeg was om te winnen van NIO. 6 – 4, werd het na 70 minuten korfballen.
Er is een stijgende lijn te herkennen in de wedstrijd uitslagen van Triade 2. Ook het spel word elke wedstrijd beter, waardoor er mee kansen ontstaan. Zo ook afgelopen zaterdagmiddag tegen ACKC. Zij kwamen met een jonge ploeg, maar konden niet het verschil maken. Ondanks dat zij tot een punt genaderd waren bij een stand van 5 -4. Het tweede kon daarna op een rustige wijze uitlopen naar een prima uitslag. 9 tegen 6. Hun eerste overwinning op het veld!