Wie zoet is krijgt lekker…..

By 16 november 2014 Nieuws

Afgelopen zaterdag was het ondanks concurrerende festiviteiten van de ‘Goedheiligman’  toch een drukte van jewelste in sporthal De Reiger. ’s Morgens voor de jeugd van Triade F, E, D en B, ’s middags mochten de (jong) volwassenen van Triade A, 4, 1 en 2 aan de slag. Voor sommige ploegen helaas maar een beperkt verslag op de site, vermoedelijk waren onze (normaal toch wel trouwe) reporters druk met ander belangrijk nieuws. Ondanks dat zijn er toch een hoop cadeautjes uitgepakt. Helaas vonden ook een aantal ploegen niets terug in hun schoentje! Elke ploeg had wel ‘zoet’ verdiend, maar was de ‘roe’ ook aanwezig.

Triade F begon om als eerste aan deze dag en verloor met 3-7 van Merwede. Triade E deed het beter en won met 8-1 van Oranje Wit uit Dordrecht. Voor Triade D was het omschakelen om te spelen in een gewijzigde opstelling, ondanks dat werd het Albatros toch moeilijk gemaakt. Bij rust een kleine achterstand, maar in de tweede helft werd er terug gekomen tot één punt verschil. Helaas werd er door Triade D niet meer bij gescoord om mee te gaan met de scores van de tegenstander. Ondanks de grote inzet en strijd werd er verloren met 6 tegen 10 van Albatros.

Van onze verslaggeefster van Triade B vernamen wij dat het tot de laatste secondes spannend is gebleven wie er met de volle winst vandoor ging. De beginfase was nog voor de bezoekers uit Hardinxveld die via een 0-2 naar een 3-5 ruststand gingen. Na een goede preek in de kleedkamer kwam Triade B goed terug en namen de leiding. Vriendenschaar had even een antwoord en kwam op 6-6. In de slotminuut was het toch Triade die hun cadeau uitpakte en er met de volle winst vandoor ging. (7-6)

Triade A heeft ook hun tweede wedstrijd in de zaalcompetitie gewonnen. Dit keer was PKC de tegenstander. In de eerste helft ging het scoren soms wat moeilijk, maar het 2e gedeelte was Triade A veel scherper. Er werd goed verdedigd en veel ballen werden onderschept. Deze stijgende lijn leverde dan ook opnieuw de welverdiende punten op. 14-5.

Ook voor Triade 4 is de kop eraf dit zaalseizoen. In een wedstrijd waarin meer leek te zitten, moesten ze toch met lege handen het veld verlaten. Zevenbergen was de gelukkige winnaar na het raken van een strafworp, waarbij aan groen-witten zijde deze onbenut bleef. (6-7)

De hoofdmacht van Triade had wat recht te zetten na hun fikse nederlaag van vorige week. Dat was ook duidelijk te zien bij de start van de wedstrijd tegen Ventura Sport. Gretig en doelgericht waren de eerste 10 minuten die gelijk voor een 5-1 voorsprong zorgden. Daarna kwam de ploeg uit Strijen wat beter in hun rol, maar liep de gehele wedstrijd achter de feiten aan. Kort voor rust leek het erop dat ze tot 2 punten konden naderen, maar een vrije bal zorgde voor weer een ruimere marge. Sterke verdedigende fases na rust creëerde meer tijd om in de aanval de doelpunten te maken. Het collectief spelend Triade won dan ook verdiend met 17-14 en heeft de nederlaag van vorige week enigszins weggepoetst.

Na deze wedstrijd mocht Triade 2 nog aan de bak. Dit zou een spannend en fysiek duel worden, waarin beide ploegen vol voor de overwinning gingen. In het begin moest Triade even wennen aan de vooral scherpe lange heren van Vriendenschaar. Daarna ging het beter en waren er genoeg momenten dat ze de wedstrijd meer naar zich toe hadden kunnen trekken. Dit werd helaas niet goed uitgespeeld. Het leek er soms op dat wanneer Triade 2 op achterstand stond ze scherper waren om weer terug te komen, dan wanneer er kansen lagen voor de voorsprong. Dat bood perspectief voor de tegenstanders, die daar maximaal gebruik van maakte en met een 8-9 overwinning mee vandoor ging. Teleurstelling droop van de gezichten wat begrijpelijk is, maar er met z’n allen de schouders eronder zetten is het enige medicijn wat daar tegen helpt!