Wie sport heeft sowieso gewonnen!

By 20 januari 2020 Nieuws

Deze slogan hing ergens in een sporthal waar een van onze teams mochten aantreden. “Wie sport heeft sowieso gewonnen”.  En als je dan naar afgelopen zaterdag kijkt mogen we best tevreden zijn. 11 teams die een uitwedstrijd hadden hebben dus allemaal gewonnen. Ook wel eens lekker om te melden. Helaas kreeg niet ieder team de bijbehorende punten…. maar goed…. we hebben wel weer lekker gesport!

De E1 moest vroeg vertrekken voor een wedstrijd tegen ACKC E1 Triade wist dat ze er volle bak tegen aan moesten. Maar de ploeg uit Almkerk was duidelijk een maatje te groot en won overtuigd met 23-4.

De E2 mocht ook hun borst nat maken tegen koploper Sporting Delta. Een team met hele snelle en scorende spelers. Binnen twee minuten stond het dan ook 2-0. Triade liet zich daarna ook van hun beste kant zien. Het werd 3-2 voor rust door het uitstekend verdedigen van de ploeg. De spannende wedstrijd had een hoog niveau, maar na lang strijden was het toch de thuisploeg die uiteindelijk sterker was en met 9-5 gewonnen heeft. Verloren, maar toch veel geleerd….. dus toch gewonnen?

Ook de D1 speelde afgelopen zaterdag tegen de nummer 1. Movado kwam gelijk op voorsprong en daarna was het zaak om de schade beperkt te houden. Lang de bal in bezit houden was noodzakelijk en dat is redelijk gelukt. Eindstand: 11-2.

Triade C1 ging op pad naar GKV C2, wat op papier een spannende wedstrijd zou worden. Echter bleek vanaf het eerste fluitsignaal toch dat Triade C1 een stuk sterker was. Ze kwamen al snel 0-3 voor en waren van plan om de score nog verder uit te breiden (3-5). Triade C1 was gebrand om deze punten te pakken en ging vol goede moed de tweede helft in. Door veel goed lopende aanvallen en ontzettend goed verdedigend werk kwamen Triade voor tot 6-12. Een chaotisch en ongelukkige eindfase zorgde toch nog voor tegenstand. GKV kwam terug tot 10-12, maar het laatste doelpunt was toch voor Triade.

Het leek bijna een thuisdag voor Triade in de hal van Kinderdijk. Naast de B1, mocht ook de A2 en het 3e daar (achter elkaar) spelen. De wedstrijd van Triade B1 tegen Kinderdijk B2 verliep moeizaam en er werd weinig gescoord. De tweede helft wist Triade toch de wedstrijd naar zich toe te trekken en werd er gewonnen met 6-7.

De wedstrijd van de A2 startte om 4 uur en al snel stond het 0-1. Het verdedigen verliep goed, de aanval van Kinderkijk kreeg maar weinig kansen. In de aanval van Triade verliep het soms een beetje slordig, maar ook daar waren een aantal mooie acties. Bij rust stond het 1-5. Na de rust verliep de wedstrijd een stuk anders. Overtuigd dat ze moesten winnen, lieten ze toch de ene bal na de andere bal door. Toen het na een tijdje 7-7 stond, hebben ze allemaal nog een tandje bijgezet. Uiteindelijk lukte het Triade nog eentje te scoren. Helaas wist ook Kinderdijk, met nog een minuut op de klok, er een in weten in te prikken. Eindstand: 8-8.

Triade 5 uit nam het op tegen ADO. Eerste helft ging gelijk op en met 5-6 voorsprong werd de kleedkamer opgezocht.  Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen, maar de tegenstanders waren al 5 minuten bezig toen het 5e besefte dat ze weer in het veld stonden. Tussenstand was toen ineens 9-6. Ook daarna ging het niet meer lukken en verloor het met 14-7.

Triade 4 mocht de wekker zetten en ging vroeg op pad naar OZC.  In deze zaal hing de prachtige slogan;  “Wie sport heeft sowieso gewonnen”. Kwam toevallig goed van pas bij Triade.  Het 4e kwam prima uit de startblokken en stond al verrassend ruim op voorsprong bij rust (2-10). Tweede helft werd rustig uitgebouwd en met een 5-16 overwinning had het 4e ook echt gewonnen.

Triade 3 nam het als laatste van de ploegen uit Nieuwpoort op tegen Kinderdijk. Teleurstellend was een week geleden de nederlaag tegen deze ploeg. Er moest hier wat recht gezet worden. Helemaal vanzelf ging dat niet en complimenten aan de ploeg dat ze bij achterstand door bleven knokken. En dan zie je dat je de wedstrijd toch nog naar je toe kan trekken. Met deze 15-17 overwinning neemt Triade 3 weer hun 2e plaats in de competitie over van Kinderdijk.

Triade 2 ging op bezoek bij Nikantes. Uit het verleden wist Triade dat dit op papier geen al te lastig pot moest zijn. Onderschatting lag dus op de loer. Niets is minder waard en als team liep het 2e bij rust uit naar 7-15. In de 2e helft werd het tijd om wat te experimenteren en een bijna complete vakwissel zorgde nog voor het opkrikken van de scoren tot 14-24. Een mooie teamprestatie wat smaakt naar meer.

Triade 1 mocht eindelijk na 4 nederlagen oprij weer 2 punten bijschrijven, want er werd met 15-16 gewonnen van Stormvogels 1. Na een lange bekende reis richting zeeland kwam Triade goed uit de startblokken. De groen witte toonde strijd en lieten zien dat ze zich niet zomaar laten verslaan. Stormvogels dat de punten nodig had om mee te blijven doen bovenin toonde op hun beurt eveneens strijd waardoor er een spannende wedstrijd ontstond. Twee gelijk opgaande teams gingen met 7-7 de rust in waarna Triade gelijk de leiding nam. Het tactisch inbrengen van A junior Ties Schenk, die zijn debuut mocht maken, werd gelijk bekroond met een doelpunt! Het geloof en vertrouwen zorgde voor een geduldige aanpak waardoor er na het laatste fluitsignaal eindelijk weer gelachen mocht worden.