Wereld van verschil!

By 16 september 2019 Nieuws

De ene zaterdag is de andere niet. En zeker als we naar het weer kijken, was het echt een wereld van verschil met vorige week. Van dit soort zaterdagen mogen er nog veel komen dit seizoen. Eigenlijk geldt dat ook voor de resultaten van Triade. Van de 12 wedstrijden werden er 7 gewonnen, eentje gelijk en 4 werden er (nipt) verloren. We blikken in dit verslag dan ook tevreden terug op de afgelopen competitieronde.

Triade E2 nam het op tegen DVS E2 in Hendrik-Ido Ambacht. De groen witten hadden er veel zin in en dat was ook te zien. De wedstrijd liep gelijk op waardoor het zeer spannend was. In het laatste deel van de partij kwam Triade op een voorsprong. DVS kwam terug op gelijke hoogte. Door rust in het spel te houden werd de voorsprong in de laatste minuten weer opgebouwd naar 3 punten in het voordeel van Triade. De verdiende 5-8 overwinning werd daarmee veilig gesteld.

Triade E1 ging het deze zaterdag thuis opnemen tegen ACKC E1. De beide teams waren aan elkaar gewaagd, waardoor de ruststand 1-2 was. Na de pauze kwam Triade in vorm en werd de wedstrijd over de streep getrokken met de eindstand van 6-4.

Triade D1 vertrok in de zon naar Zwijndrecht om tegen Conventus D1 te spelen. Triade wist heel veel kansen te creëren, maar niet allemaal te verzilveren. Toch werd er goed samengespeeld. Iedereen hielp elkaar en doelpunten werden met z’n allen gevierd. Eindstand: 1-12 gewonnen!

Triade C2 speelde afgelopen zaterdag tegen Sporting Delta C3. Triade deed zijn best, maar was geen partij tegen het veel oudere Sporting Delta. Triade was nog zoekend in de aanval en wist moeilijk raad met de doorlopers van de ploeg uit Dordrecht. Ondanks de 11-0 nederlaag zagen de coaches wel een stijgende lijn terug in het spel van Triade C2.

Triade C1 mocht naar Papendrecht voor hun wedstrijd tegen PKC C5. De start van Triade was weer erg fel en de goals vielen makkelijk. Hierdoor gingen ze rusten met een stand van 0-8. Ook in de tweede helft bleef Triade ervoor gaan en liepen ze uit naar een eindstand van 0-19. Opnieuw een goede wedstrijd van Triade en weer hebben alle spelers van de C1 gescoord.

Triade B1 nam het op tegen Vriendenschaar B2. Triade begon goed en kwam al snel op 2-0 voorsprong. Maar Vriendenschaar kwam terug in de wedstrijd en zorgden voor een 4-5 ruststand. De tweede helft kwam Triade al snel op een grotere achterstand van 4-9. Triade wist zich terug te vechten naar 8-10, maar dat was ook direct de eindstand.

Triade A2 had een thuiswedstrijd tegen Albatros A3. De wedstrijd ging gelijk op. De verdediging zat goed dicht, maar het aanvallen verliep een stuk moeizamer. De tegenstanders waren iets efficiënter. De wedstrijd ging helaas verloren met 4-7.

Triade A1 mocht het op deze zonnige dag opnemen tegen Sporting Delta A4. In de eerste minuten liep het gelijk op, maar daarna bleek snel dat Triade sterker was. Er werden heel wat doelpuntjes gescoord en in de rust stond het 12-2. De tweede helft liep iets moeizamer, maar toch werden de 20 doelpunten gehaald. Met 20-4 mag onze A1 best tevreden zijn.

Triade 4 thuis tegen Good Luck. Triade speelde goed en wist de voorsprong te pakken. Bij rust stond het 4-1. In deel II ging het een stuk lastiger en had Triade 4 moeite met scoren. Good Luck kwam steeds dichterbij en wist in de laatste minuut zelfs nog de gelijkmaker (6-6) te maken.

Triade 3 speelde thuis in het zonnige Nieuwpoort tegen Nieuwerkerk. Triade begon slapjes en keek in de eerste helft al tegen een achterstand aan. In de tweede helft kon Triade nog wat tegengas geven. De sfeer bij de tegenstander werd met de minuut ook minder, alleen kon Triade daar niet voldoende gebruik van maken en verloor het met 7-8.

Triade 2 mocht voor het eerst aan de bak en wist ook gelijk de punten binnen te halen. Albatros uit Zwijndrecht kwam op bezoek en kon met een 12-11 nederlaag weer met lege handen huiswaarts. Prima begin dus voor Triade 2.

Triade 1 heeft de eerste punten binnen door HBC 1 met 7-14 te verslaan. De start van de wedstrijd in het zonnige Beverwijk liet lang op zich wachten vanwege de afwezigheid van de scheidsrechter. Na 20 minuten kon de thuisploeg ook geen scheidsrechter regelen waardoor notebene Jesper Kreuning, op dat moment toeschouwer en vriend van Geke Maat, zijn kleding maar aan deed. Triade liet zich hierdoor niet van de wijs brengen en kwam goed uit de startblokken. Een kleine gelijk opgaande strijd was bij 2-2 nog spannend, maar na even aanzetten bereikte Triade een voorsprong van 2-6 in de rust. Een magere score aan de kant van de groen witten gezien de vele kansen die zij kregen. In de tweede helft kwam Triade geen moment meer in gevaar en kon zo de wedstrijd zakelijk uitspelen.