Weinig winst in mini-korfbalronde!

By 6 maart 2017 Nieuws

Afgelopen zaterdag stonden er niet zoveel wedstrijden op het programma. Als dan ook nog eens 80% van de ploegen hun wedstrijd niet weten te winnen, mogen we wel stellen dat dit niet het meest productieve korfbalweekend van dit zaalseizoen was. Andere kant van de medaille is dat er gewoon weer 5 teams hun hobby hebben uitgevoerd en dat als het goed is met veel plezier.

Zaterdag speelde de D1 een inhaalwedstrijd tegen de koploper Albatros. Ze hadden afgesproken om voor de eer te gaan en alles op alles te zetten om van ze te gaan winnen. Helaas kreeg Albatros een strafworp die er ook in ging en de kwamen ze met 0-1 achter. Triade bleef er goed op om het ze zo moeilijk mogelijk te maken. Uiteindelijk in de rust een 0-2 achterstand. In de 2de helft er weer tegen aan en een knappe aansluitingstreffer kwam (1-2). Toch was het Albatros die de langste adem had en uiteindelijk met 1-3 wist te winnen.

Om 11 uur moest Triade D2 tegen Nieuwerkerk D. De kids hebben een goede wedstrijd neergezet. Heel veel ballen onderschept waar we een hoop profijt van hadden… verdedigend hadden ze het zwaarder en was gemakzucht de grootste tegenstander. Uiteindelijk werd er met verloren met 11-7.

Triade C speelde zaterdag tegen A.D.O.  In een wedstrijd van de vele vele vele gemiste kansen van Triade werd er toch nog met 6-3 gewonnen.Komende zaterdag speelt Triade zijn laatste wedstrijd tegen koploper KCR hopelijk kunnen ze dan weer een overwinning bijschrijven en met een goed gevoel aan de veldcompetitie beginnen.

Triade 5 is zaterdag met 18-6 ingemaakt. In de 1ste helft konden ze nog aardig bijblijven. Het verschil leek minimaal bij rust (5-4) maar met een paar afstandsschoten van KCC werd het verschil halverwege toch groter (8-4). Deel II ging Triade slordiger spelen waardoor het verschil erg groot werd.

Triade 4 mocht ’s avonds aantreden tegen de nummer 2 Nieuwerkerk, het zou op voorhand geen makkelijke wedstrijd worden, gezien de statistieken. De eerste helft ging gelijk op en was dan ook zeer spannend . Nieuwerkerk was zeer goed in het verdedigende werk en gaf Triade maar weinig ruimte. Aan beide kanten vielen de doelpuntjes wat een ruststand van 7-6 gaf. Na rust was er een periode van 20 minuten waarin niet gescoord werd. In de eindfase was er nog een voorsprong van 9-8, die helaas niet meer ongedaan kon worden. Dure verliespunten die mogelijk het kampioenschap gaan kosten.